דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, התייחס היום (חמישי) בראיון ל-Sky News Arabia לחיסולו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס. אדרעי הדגיש כי חיסול סינוואר מהווה הישג משמעותי עבור צה"ל ומקרב את ישראל להשגת יעדיה במבצע הצבאי הנוכחי.

בדבריו, הבהיר אדרעי כי צה"ל ימשיך בפעולותיו נגד חמאס עד להשגת כל המטרות שהוצבו. הוא הוסיף כי סינוואר לא נלחם אלא הסתתר, וכעת הובס. לדברי אדרעי, סינוואר היווה מכשול משמעותי בדרך להפסקת הסבל של הפלסטינים והישראלים כאחד. 

הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר בהצרה נפרדת כי "לאחר מרדף ממושך ונחוש שנמשך שנה שלמה, כוחותינו חיסלו את יחיא סינוואר, האחראי הראשי לטבח הנפשע של השבעה באוקטובר ולמותם וחטיפתם של ישראלים רבים." הוא ציין כי נפגש עם הכוח שביצע את החיסול במרחב רפיח, ושיבח את פעולתם המקצועית והנחושה. 

הרצי הלוי, רונן בר, יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הרצי הלוי, רונן בר, יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לדברי הרמטכ"ל, הפעולות המשולבות של כוחות הביטחון במהלך השנה האחרונה אילצו את סינוואר לנהוג כמבוקש נרדף ולשנות את מיקומו מספר פעמים. "התעוזה, הנחישות והאומץ של כוחות צה"ל הפועלים בכל הזירות, הביאו אותנו אליו, והביאו אותו אל סופו," אמר הלוי.

הרמטכ"ל הדגיש כי ישראל תמשיך לרדוף ולחסל את כל מי שמאיים על אזרחיה, וכי צה"ל לא יעצור עד שייתפסו כל המעורבים באירועי ה-7 באוקטובר וישובו כל החטופים הביתה. הוא ציין את המחיר הכבד ששילמו רבים במרדף אחרי סינוואר, כולל הנופלים והפצועים.