סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חיה, אישר היום (שישי) כי מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, חוסל. בנוסף, אל-חיה העביר מסר תקיף בנוגע לאפשרות של שחרור חטופים בעסקה.

סגנו של סינוואר אמר כי "חמאס ימשיך ללכת בדרך שהתוו מייסדיו והמפקדים שחוסלו עד למימוש שאיפות העם הפלסטיני לשחרור מלא של פלסטין והקמת מדינה שבירתה ירושלים. חיסולם של סינוואר והמפקדים האחרים של חמאס רק יוסיפו כוח ונחישות להמשיך ללכת בדרכיהם, והתנועה תמשיך להגן על זכויות העם הפלסטיני".

מרוץ נגד הזמן: ישראל חותרת לשינוי דרמטי במזרח התיכון - לפני הבחירות בארה"ב
"התחילו לחלק ממתקים אצלנו": חגיגות חיסול סינוואר בעזה החלו

עוד הוסיף: "החטופים לא יחזרו לישראל אלא אם תיפסק המלחמה כנגד הפלסטינים בעזה, נסיגה ממנה ושחרור האסירים מבתי הכלא. אנו ממשיכים לפעול לפי רוח "מבול אל-אקצא". כזכור, עוד לפני השבעה באוקטובר, סינוואר דאג להוציא את אל-חיה מרצועת עזה למצרים, על מנת שישמש בתור איש הקשר שלו במגעים לעסקת חטופים.

זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)
זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)

גם לאחר חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אל-חיה נשא דברים ואמר: "אם האויב הציוני חושב שההתנקשות במנהיגינו תחליש את רצוננו, אז הוא טועה. דמו יוביל אותנו בדרך של אחדות האומה ואחדות ההתנגדות. אנחנו מבטיחים לאומה ולעולם שהסיסמה של הנייה 'לא נכיר בישראל' תישאר נצחית בקרבנו".