יומיים לאחר חיסולו של יחיא סינוואר, בחדשות 12 דווח היום (שישי) בנוגע למסלול ההימלטות שבו ניסה לפעול במהלך הימים האחרונים. על פי הדיווח, סינוואר ניסה להימלט לכיוון ח'אן יונס, זאת בניגוד לטענות כי הוא פעל לצאת לכיוון מצרים. 

כמו כן, דווח כי במשך רוב התקופה האחרונה, סינוואר שהה מתחת לקרקע. פעולות צה"ל הרבות באזור רפיח נגד מערכי המנהרות של החמאס, אילצו אותו לבסוף לעלות אל מעל לפני הקרקע, מה שגם הוסיף לתחושת "הנרדפות" שבה הוא החזיק גם כך. אז, עשה טעות אחת יותר מידי. 

הסכנה בדרך: דאע"ש מחכה ליום פקודה להשתלט על עזה | ג'קי חוגי
צביקה יחזקאלי טוען: ישראל צריכה לפנות כעת לחמאס - עם מסר אחד בלבד

כמו כן, דווח כי אחד משני המחבלים שעמם נמלט היה אחיינו, עמו היה לו קשר קרוב. עוד הוסיפו כי האחיין "החזיק ביומני סינוואר ובעוד יומנים שלא ניתן לפרט מה היה בהם". 

הפצצת המבנה שבו שהה יחיא סינוואר (צילום :דובר צהל)

מוקדם יותר היום, בצה"ל פרסמו תיעוד חדש מהפעולה שהובילה למותו. בתיעוד, נראה ירי פגז הטנק לעבר המבנה שבו הוא שהה. כמו כן, פורסם תיעוד של כלי נשק שנמצאו במתחם שבו שהה סינוואר. 

בהודעת דובר צה"ל שצורפה לתיעוד, חזרו פעם נוספת על השתלשלות העניינים, שהובילה לסופו של הטרוריסט." השבוע כוח של צוות הקרב של חטיבת ביסל״ח שפעל במרחב שכונת ׳תל סולטאן׳ זיהה מספר חשודים במרחב.  הכוחות פתחו בסריקות במהלכן נתקלו במחבלים שירו והשליכו לעברם רימונים. הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו בנסיונות בריחה והתפצלו לשני מבנים סמוכים במרחב", נכתב.