המערכה בצפון רצועת עזה נכנסת לשלב חדש עם התרחבות הפעילות הצבאית באזור ג'באליה. במהלך הלילה (שבת) החל גל עזיבה משמעותי מאזור ג'באליה ברצועת עזה, בעקבות פעילות צבאית מתמשכת. מבצע משותף של צה"ל והשב"כ, שבא לאחר פעילות אינטנסיבית של חטיבה 162 נגד תשתיות טרור באזור, הוביל למהלך זה.

מבצע משולב של צה"ל והשב"כ, לצד פעילות מתמשכת של כוחות חטיבה 162, מסמן שינוי במפת הלחימה ובמציאות ההומניטרית באזור. צה"ל יצר מסדרונות בטוחים שאפשרו לאזרחים להתפנות באופן מסודר.  דובר צה"ל עדכן כי מאות תושבים כבר ניצלו את ההזדמנות ועזבו את האזור. עם זאת, לפי נתוני האו"ם, כ-400,000 עזתים עדיין מתגוררים בצפון הרצועה, כאשר רבים מהם מסרבים להתפנות. 

במקביל לפינוי האזרחים, כוחות הביטחון עצרו מספר חשודים במעורבות בפעילות טרור, אשר הועברו לחקירת גורמי המודיעין. בחיפושים שנערכו על החשודים נתפסו ראיות מפלילות, ביניהן מחסניות תחמושת ומסמך המעיד על כוונות לבצע פיגוע. בעשרים וארבע השעות האחרונות הרחיבו כוחות חטיבה 162 את פעילותם בג'באליה, במהלכה חוסלו עשרות פעילי טרור חמושים ונתפסו אמצעי לחימה רבים. במקביל למאמץ הצבאי, צה"ל מקיים מגעים רצופים עם גורמים בינלאומיים ועם מערכת הבריאות המקומית, במטרה לשמר את תפקודן של מערכות החירום בבתי החולים.

במסגרת זו מועברים ציוד רפואי ודלק, בהתאם לאילוצים המבצעיים, ומתואמים פינויים של צוותים רפואיים, חולים ומלוויהם, בשיתוף עם גורמי התיאום והקישור.

בינתיים, מטוסים הטילו כרוזים מעל דרום עזה בשבת, עם תמונה של מנהיג חמאס יחיא סינוואר שחוסל ומסר כי "חמאס לא ישלוט עוד בעזה", כך דווח בסוכנויות הידיעות רויטרס. הכרוז, שנכתב בערבית, הצהיר: "מי שיניח את נשקו וישחרר את החטופים יורשה לעזוב ולחיות בשלום".