"הגורל עלול להתהפך נגד ירושלים אם נחישותה תיכשל, ואחד או יותר מהטילים הבליסטיים שאיראן תשגר בפעם הבאה נגד ישראל יישאו נשק גרעיני תחת ראשי הקרב שלהם", כך כתב שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר ג'ון בולטון במאמרו בעיתון ה"טלגרף" הבריטי, שפורסם אמש.

אלו היו דבריו המלאים: "לפני מספר חודשים, הבית הלבן דרש שכוחות ישראל לא ייכנסו לרפיח, מחשש לפגיעה באזרחים. ובכל זאת, דווקא שם הסתיימה הקריירה הטרוריסטית של סינוואר, בניסיון להסתתר בין האזרחים שחמאס השתמש בהם כמגן אנושי - פשע המלחמה האמיתי בעזה. מותו של סינוואר לבדו מצדיק לחלוטין את החלטתו של ראש הממשלה נתניהו להתעלם מההוראה של הנשיא ביידן.

"לאחר מתקפת הטילים והמל"טים הראשונה של איראן על ישראל באפריל, ביידן דחק בנתניהו 'לקחת את הניצחון' ולא להגיב בעוצמה. הרעיון הפשטני הזה רמז שלהישאר בחיים זה כל מה שישראל צריכה. ירושלים נכנעה ללחץ של וושינגטון, והגיבה רק במכה מוגבלת אחת. כגמול, ישראל הותקפה שוב ב-1 באוקטובר על ידי יותר מ-180 טילים בליסטיים, המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה. ושוב, ביידן וסטארמר לוחצים על ישראל שלא להגיב בעוצמה, כפי שהיא יכולה וצריכה, במיוחד נגד מתקני הגרעין של איראן ותשתיות הנפט והגז שלה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"יתר על כן, עם מותו של סינוואר, ביידן מחפש הפסקת אש כללית בכל זירות טבעת האש. מלבד הבעיה הצנועה שמי שנותר מהנהגת חמאס כבר דחה הפסקת אש, הדיפלומטיה של ביידן מוטעית לחלוטין.

"בתוך קצת יותר משנה, ישראל פגעה קשות במנהיגות הפוליטית והצבאית של חמאס. המלאכה עוד לא הושלמה, אך חמאס, ותוצאה מכך איראן, נחלשו משמעותית. ההרס של חיזבאללה אינו מתקדם באותה מידה, אך כל יום מביא אבדות נוספות בשדרות המנהיגות שלו ובמאגרי הטילים.

"אבל אם לא הפסקת אש, מה צריכות להיות מטרותיה של ישראל? מבצעית, ישראל צריכה להרחיב את מבצעה הצבאי בעזה ולרדוף אחר מנהיגי חמאס בכל מקום אליו יברחו. מדינות ערב המספקות מקלט למחבלים צריכות להוציא צווי פינוי, שיתיישבו מחדש באיראן או באפגניסטן. ישראל צריכה להרוס באופן שיטתי כל סנטימטר מעוקב של המבצר שחמאס בנה מתחת לעזה, כך שאף מחבל עתידי לא יוכל להפיק מכך תועלת. עזה חייבת להפוך למיקום אזרחי טהור.

"חיזבאללה צריך להמשיך לפגוש את גורלו, כאשר ישראל משתקת את המבנים הפוליטיים והצבאיים שלו. עד כה, לא היה לעזתים או ללבנונים הכוח להיפטר מהסרטן הטרוריסטי שלהם, אבל ההזדמנות לעשות זאת הגיעה עכשיו. המציאות הפוליטית והפסיכולוגית היא שאזרחי עזה ולבנון לעולם לא יוכלו לקוות להשיג חברות חופשיות ובטוחות עד שחמאס וחיזבאללה יישברו מעבר לתיקון. אבל אין דרך להגיע לנקודה הזו עד שיהיה ברור לכולם שלחמאס וחיזבאללה אין יותר עתיד מאשר זה שהיה למפלגה הנאצית הגרמנית אחרי 1945.

"לגבי החות'ים בתימן, האינטרס הבינלאומי בפתיחה מחדש של מעבר תעלת סואץ / ים סוף הצדיק מזמן את השימוש בכוח על ידי המערב. אפילו ביידן התעורר, ושלח מפציצי חמקן B-2, שככל הנראה הטילו 'חודרי מטרות מוגנות מסיביים' על יעדי החות'ים, תזכורת שימושית לטהרן ליכולות האמריקאיות נגד הנכסים הגרעיניים והטילים הבליסטיים שלה. חופש ימי היה עיקרון בסיסי במדיניות הביטחון הלאומי של ארה"ב ובריטניה במשך מאות שנים, ויש לנו הצדקה מוחלטת באכיפתו נגד החות'ים ומשלמי המשכורות האיראנים שלהם.

"מיליציות שיעיות טרוריסטיות שנוצרו על ידי איראן בעיראק ובסוריה היו מעורבות פחות ישירות בתקיפת ישראל בסכסוך הנוכחי, אך הן תקפו אנשי צבא ואזרחים אמריקאים יותר מ-170 פעמים מאז שחמאס תקף בשבעה באוקטובר. עם זאת, ככל שההשפעה של איראן ושלוחיה ברחבי האזור מושמדים, יתכן שחברי מיליציות אלה ימצאו דברים אחרים לעשות. ניתן וצריך לטפל בהם.

"כמובן, הבעיה הגדולה ביותר היא איראן - מקור הנשק, הציוד, האימונים והמימון עליהם נשענים השלוחים הטרוריסטים שלה. ישראל מחליטה כעת במה לפגוע באיראן: בתוכנית הנשק הגרעיני; בטילים בליסטיים ונכסים צבאיים אחרים; בצמרת ההנהגה; או בתשתיות הנפט. באופן צפוי, הבית הלבן רוצה שיותקפו רק נכסים צבאיים, כאשר ביידן אמר בפומבי, שלא בחוכמה, שהוא מתנגד לכך שישראל תתקוף נכסים גרעיניים או הקשורים לנפט, מחשש להשלכות הפוליטיות באמריקה במועד הבחירות.

"ביידן, למעשה, לוחץ על ישראל להתעלם מהיכולות הצבאיות המסוכנות והמשמעותיות ביותר של איראן, מה שחסר היגיון. לישראל יש הזדמנות והצדקה מושלמות לתקוף נגד האיום הגלובלי של הפצת נשק גרעיני מצד איראן, ובכך להגן על עצמה ועל העולם בכללותו. עלינו לעודד את ישראל לעשות בדיוק את זה. התגובה של ישראל נגד איראן עשויה להתחיל בכל רגע. אל תטעו, אם תוכנית הגרעין של טהרן תצא ללא פגע, אנחנו פשוט דוחים את יום הדין הסופי".