כוחות צה"ל סיכלו אתמול (שבת) ניסיון הברחת אמצעי לחימה באמצעות רחפן במרחב גבול מצרים. האירוע התרחש על רקע על ניסיונות גוברים להברחת נשק דרך גבולות ישראל, במיוחד דרך ירדן.

האירוע התרחש במרחב חטיבת פארן, כאשר תצפיתניות צה"ל זיהו רחפן שחצה משטח מצרים לשטח ישראל. הרחפן היה במעקב של כוחות צה"ל מרגע זיהויו. בתגובה, הוקפץ כוח מגדוד קרקל למקום האירוע. הכוח פעל במהירות, ירה לעבר הרחפן והצליח להפילו. בבדיקה שנערכה לאחר מכן, נמצאו ברחפן שמונה אקדחים ומחסניות.

ניסיון הברחה בגבול מצרים (צילום: דובר צהל)
ניסיון הברחה בגבול מצרים (צילום: דובר צהל)

לפני כחודשיים, במסגרת סיור בחוף הים של רפיח, נחשף כתב "מעריב" למחזה יוצא דופן, אך לא מפתיע. בצד העזתי של הגבול, ממש מתחת לעמדה מצרית שניצבה בקו הגבול, קיים חמאס מערך שלם, פעילות והתארגנות תחת העמדה המצרית. עמדת השמירה הצופה מגבוה, ראתה מן הסתם וידעה הכל, אך נותרה דוממת. 

 בעלת הברית לכאורה, מאפשרת לפעילות טרוריסטית להתקיים מבלי להתערב, כל עוד האינטרס שלה נשמר. במילים פשוטות, הסכם השלום הפך למסגרת פורמלית ריקה מתוכן, כאשר השותפה להסכם פועלת במוטיבציה הפוכה. סא”ל אלי דקל, קצין מודיעין לשעבר, הסביר בסדרת ראיונות שנתן לאחרונה את טיב יחסינו עם המצרים. לדבריו, הסכם השלום עם מצרים הוא “עסק שמעולם לא המריא”. עוד הוא טוען ש"למצרים אין שום עניין שאנחנו נכריע את חמאס".