בערוץ "אל־חורה" דווח היום (ראשון) כי מדינות ערביות רבות, בעיקר במפרץ, בירכו על החיסולים של מפקד כוח קודס בסוריה מוחמד רדא זאהדי ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. עוד דווח כי הן יצרו קשר עם ישראל והעבירו לה מידע בנוגע לטיב התגובה האיראנית, זאת על מנת שתוכל לנקוט באמצעי הזהירות הנחוצים.

בנוסף, על פי מקורות הערוץ, ישראל מנהלת מגעים עם צבאות מדינות האזור, תחת מטריית פיקוד המרכז האמריקאי. לפי הדיווח, ישראל רואה בתגובתה למתקפה האיראנית הזדמנות מכרעת להתעמת עם איומים איראניים ישירים ועקיפים, שיהיו להם השלכות אזוריות.

מלחמה על הבית: זה הבוחש האיראני שמנסה להשתלט על לבנון
"המיליארדרים ברחו לאירופה": חיזבאללה במשבר כלכלי חסר תקדים

דיווחים אלה מגיעים בעוד בישראל מתכוננים לתקיפה באיראן, שעשויה להשפיע באופן רחב על הדינמיקה במזרח התיכון. בעוד רבים בישראל תומכים בתקיפה בגרעין האיראני, ישנם גורמים שמתנגדים למתקפה משמעותית, אשר עלולה להוביל למלחמה כוללת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

האנליסט הצבאי, סמיר רג'וב, העריך בראיון לערוץ אל חדת' הסעודי כי תקיפה ישראלית באיראן עשויה להתרחש בימים הקרובים, עוד לפני סוף השבוע הנוכחי. הערכתו מתבססת על מספר גורמים, בהם הדלפות אחרונות על התקיפה והתבטאויותיו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. "העובדה שביידן מדבר לראשונה על כך שהוא מכיר את הפרטים מרמזת שהכל סוכם לשביעות רצונה של ארה"ב", אמר רג'וב. 

במקביל, בישראל ממשיכים לתקוף בדאחייה בביירות, כאשר צה"ל החל הערב לפעול נגד המוסדות הכלכליים של חיזבאללה, במטרה להפציץ עשרות בניינים ומבנים אשר משמשים מטות של מערך הכספים של הארגון, וכן את מערך התמיכה הכלכלי לפעילים.

זירת התקיפה בדאחייה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')