דובר צה"ל הודיע הבוקר (שני) כי ברצועת עזה, כוחות אוגדה 162 השמידו במרחב ג'באליה תשתיות טרור ופירי מנהרות וחיסלו עשרות מחבלים ביממה האחרונה. עוד נמסר כי במהלך פעילות הכוחות, לוחמי צק"ח 401 חיסלו בירי טנקים, בהיתקלויות ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות.

עקורים בעזה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מבצע משולב של צה"ל והשב"כ, לצד פעילות מתמשכת של כוחות אוגדה 162, מסמן שינוי במפת הלחימה ובמציאות ההומניטרית באזור. צה"ל יצר מסדרונות בטוחים שאפשרו לאזרחים להתפנות באופן מסודר. דובר צה"ל עדכן כי מאות תושבים כבר ניצלו את ההזדמנות ועזבו את האזור. עם זאת, לפי נתוני האו"ם, כ-400,000 עזתים עדיין מתגוררים בצפון הרצועה, כאשר רבים מהם מסרבים להתפנות.

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

התיעוד של העקורים המתפנים מג'באליה מטלטל את הגולשים הפלסטינים ברשתות החברתיות. גם אחרי שנה של מלחמה המראות הללו מהווים עבורם "נכבה חדשה". בעקבות כך, ארגון הטרור חמאס הוציא הודעה המתייחסת לפעילות כוחות צה"ל בצפון הרצועה: "השתיקה הבינלאומית החשודה בנוגע ליישום הכיבוש של (תוכנית הגנרלים); זוהי השתתפות ממשית בפשע, ועל הקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולה דחופה כדי לעצור את מעשי הטבח המתמשכים נגד עמנו בצפון רצועת עזה". 

עקורים בג'בליה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

גורמי צה"ל מדווחים כי נראים סימני השבירה בג'בליה כאשר תושבים רבים החלו, למרות לחץ החמאס, לצאת מבתיהם ולהתפנות דרומה. במקביל, צה"ל מזהה תחילה של שבירת כוחות המחבלים במקום. בצה"ל מעריכים כי מדובר בתוצאה של הלחץ הצבאי הכבד שהופעל, וכן הידיעות כי סינוואר חוסל. גורמי צה"ל מקווים כי המהלך יורחב וסימני השבירה אף יובילו להעברת ידיעות על גורל החטופים.