רשתות התקשורת הערביות מדווחות הבוקר (שלישי) כי צה"ל תקף פעם נוספת בביירות - עם אור ראשון. זאת בהמשך לדיווח במהלך הלילה של משרד הבריאות הלבנוני, כי ארבעה נהרגו, ו-24 נוספים נפצעו בתקיפה של ישראל סמוך לבית החולים "חרירי" בביירות.

עוד דווח בתקשורת הלבנונית, כי בשל תקיפה בשכונת אוזעאי - חלו שינויים במסלולי הטיסות. בנוסף, דווח כי גם בבקעא מתקיימות מתקפות עזות.

בכיר במערך הכספים של חיזבאללה חוסל; הבונקר של נסראללה נחשף
לאיראן לא נותרה ברירה, והיא נאלצה לשנות את האסטרטגיה נגד ישראל

אמש מסר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה לתקשורת כי "מתחת לבית החולים א-סכל בביירות, נמצא אחד מהבונקרים של נסראללה. שם מאוחסנים לפחות חצי מיליארד דולר בשטרות ובזהב". בתגובה לכך, מנהל בית החולים א-סכל, פאדי עלמה, מסר לכלי התקשורת אל-ערבי אל-ג'דיד: "ההאשמות הישראליות בנוגע לבית החולים חסרות בסיס, אבל נאלצנו להתפנות".

תקיפות בדאחייה בביירות, 22.10.24
תקיפות בדאחייה בביירות, 22.10.24

נדגיש, כי בית החולים לא קיבל הוראה להתפנות. עם זאת, גם התושבים באזורים הסמוכים לא-סכל התפנו ביממה האחרונות, בעקבות החשש מתקיפות של צה"ל. מנגד, על פי דיווחים בלבנון החל גל תקיפות ברחבי לבנון בכלל, ובאזור הדאחייה בכלל.

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, מסר בנושא: "היום חשפנו מידע חשוב ומסוכן על כך שחיזבאללה מאחסן מאות מיליוני דולרים במטבעות נייר וזהב מתחת לבית החולים א-סכל, כדי להשתמש בו למימון פעילות הטרור שלו. הכסף הזה מיועד אך ורק לחימוש חיזבאללה, ואין לו יעד אחר. מטוסי חיל האוויר סורקים כעת את המתחם. נמשיך לעקוב אחריו. אנו פונים לממשלת לבנון, למוסדות ממשלת לבנון ולארגונים בינלאומיים להחזיר את הכסף שנגנב מאזרחי לבנון. לא נאפשר לחיזבאללה להשתמש בו למטרות הטרור שלו".

בימים האחרונים הסלים צה"ל את מאמציו לפגוע בתשתית הכלכלית של ארגון חיזבאללה, במה שמסתמן כמערכה חדשה במלחמה המתמשכת בצפון. במוקד הפעילות עומד הבנק "אל-קרד אל-חסן", המשמש כעורק חיים פיננסי מרכזי של הארגון.

דובר צה"ל הגרי חשף הערב פרטים מרעישים על היקף הפעילות: "תקפנו 20 מטרות של הבנק, רובן בדאחייה. אחד מהיעדים הוא מחסן כספים תת-קרקעי, שהכיל מצבור כסף מזומן וזהב בשווי עשרות מיליוני דולרים". הבנק "אל-קרד אל-חסן", שנוסד בשנות ה-80 כאגודת צדקה, התפתח למוסד פיננסי רב-עוצמה המשרת כיום מעל 200 אלף לקוחות ומנהל את מרבית הפעילות הכלכלית של חיזבאללה.