דובר צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי כעת ניתן לאשר שבתקיפה לפני כשלושה שבועות חוסלו בדאחייה שבביירות האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של ארגון הטרור חיזבאללה וחסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של חיזבאללה, לצד מפקדים נוספים בחיזבאללה.

ההודעה מגיעה לאחר דיווח של רשת אל-חדת' הסעודית כי גופתו של האשם ספי א-דין אותרה.

על פי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין, את המפקדה הראשית של מטה המודיעין של ארגון הטרור חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, בלב אוכלוסייה אזרחית במרחב הדאחייה שבביירות. 

במפקדה שהו יותר מ-25 מחבלים שהשתייכו למטה המודיעין של הארגון וביניהם בלאל צאא׳ב עיאש, אחראי האיסוף האווירי במטה המודיעין ומחמוד מחמד שאהין, אחראי מטה המודיעין של חיזבאללה בסוריה.

האשם ספי א-דין היה חבר במועצת השורא, הפורום הצבאי-מדיני הבכיר ביותר של חיזבאללה, האחראי על קבלת החלטות ומדיניות ארגון הטרור.

האשם היה בן דודו של חסן נסראללה, ובשל קרבתו המשפחתית והאישית לנסראללה, השפיע רבות על קבלת ההחלטות בארגון במגוון נושאים ובזמנים בהם נסראללה היה נעדר מלבנון, מילא את מקומו ושימש כמזכ"ל חיזבאללה. לאורך השנים, ספי א-דין הכווין פעולות טרור נגד ישראל ולקח חלק בליבת קבלת ההחלטות של חיזבאללה.

בתקיפה חוסל גם המחבל חסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של הארגון, אשר סייע להכווין, לקדם ולבצע פעולות טרור רבות נגד כוחותינו. על פי התקשרות הלבנונית, גופתו של הזימה אותרה סמוך לגופתו של האשם ספי א-דין.

הרמטכ״ל הרצי הלוי מסר לאחר אישור חיסולו של האשם ספי א-דין: "הגענו לנסראללה, למחליפו ולמרבית צמרת חיזבאללה. נדע להגיע לכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".