הפרשן הלבנוני-סעודי עלי אל-חוסייני, שחזה את חיסולם של נסראללה וסינוואר, מציג תחזית חדשה בנוגע לגורלו של סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, וקובע כי ימיו ספורים.

"אני מכיר היטב את השייח' נעים קאסם," פותח אל-חוסייני. "הוא אדם נמוך קומה ובעל מידות טובות. אף שאיני מומחה בתחום הצבאי, ברור לי כי הוא חסר ניסיון בתחומי הביטחון והצבא בחיזבאללה, למרות מעמדו המכובד והמופתי בארגון". 

"נפגשתי עמו פעמיים בעבר," ממשיך אל-חוסייני. "רק במפגשנו האחרון הוא העז לדון בסוגיות מודיעיניות החורגות מיכולותיו. ניכר היה כי הוא מנסה לבסס את מעמדו בארגון, חרף מודעותו לגורלם המר של קודמיו בתפקיד. כעת, גם הוא הפך למטרה". 

"קאסם אמנם דובר אנגלית שוטפת, אך זה לא יציל אותו," קובע אל-חוסייני בנחרצות. "המודיעין הישראלי מיפה חמישה מתחמי פיקוד מרכזיים של הנהגת חיזבאללה בדאחייה. המתחם הראשון, שבו פעלו נסראללה ופמלייתו, כבר הושמד. המתחם השני, בראשות האשם ספי א-דין ומקורביו, היה יעד אסטרטגי משמעותי. באשר למתחם השלישי, שתחת פיקודו של קאסם - אני קובע בוודאות מוחלטת כי יושמד על יושביו". 

סגנו של נסראללה, שייח נעים קאסם (צילום: רויטרס)
סגנו של נסראללה, שייח נעים קאסם (צילום: רויטרס)

התחזיות הקודמות של אל-חוסייני מחזקות את אמינות דבריו. שלושה ימים לפני מותו, הזהיר את נסראללה: "כתוב את צוואתך, שכן מי שקנה אותך - בגד בך. הפכת למטרה מספר אחת. זו אינה אזהרת סרק. חלומותיך על כיבוש ירושלים הוליכו אותך שולל". ימים ספורים לפני חיסול סינוואר, חזה אל-חוסייני בראיון לערוץ 'אל-ערביה' הסעודי: "סינוואר ימות בבדידותו במנהרות." הוא הוסיף: "ישראל מהמרת על סבלנות והתמדה. היא ערוכה להמתין חצי שנה ואף יותר. צבאה נהנה מיכולות מתקדמות ומתמיכה לוגיסטית בינלאומית."