לפי דיווח בעיתון הפרו-קטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", צה"ל ממשיך "לגבש ולפתח את כיבוש ציר פילדפלי" על ידי הקמת תשתיות וכבישים, ופיתוח אמצעים טכנולוגיים מתקדמים רבים: "נוכחות הצבא הישראלי מאשרת את כוונת ישראל לכפות מציאות חדשה שם".

העיתון מדווח כי על פי תיעודים שהתקבלו מאזור הגבול בין מצרים לעזה, צה"ל הקים כביש סלול מחוף הים של רפיח עד למעבר כרם שלום. זאת לצד הצבת עמדות צבאיות, קווי תאורה, תקשורת ומעקב באזור.

מנגד, גורמים רשמיים במצרים מנסים לשכנע את האמריקנים להפעיל לחץ על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבלי לנקוט בצעדים מעשיים בשטח, כדי להתמודד עם שינוי זה במעמדו המשפטי של הציר. מקורות אמרו לאל-ערבי אל-ג'דיד כי תיק ציר פילדלפי יגיע בראש הדיונים עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שאמור להגיע לקהיר היום (רביעי).

כוחות צה''ל בציר פילדלפי (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בציר פילדלפי (צילום: דובר צה''ל)

עוזרו לשעבר של שר החוץ המצרי, עבדאללה אל-אשעל, אמר לאל-ערבי אל-ג'דיד: "מה שישראל רוצה זה לחזק את המצב החדש בציר פילדלפי. הסכם השלום קובע שאם ישראל תעשה זאת, זה יסתיים". הוא הוסיף: "לכן, היחסים הבילטרליים בין מצרים וישראל טובים ומובטחים על ידי אמריקה, שמאוד נלהבת מהיחסים הללו".

סגן נשיא המרכז הערבי למחקרים פוליטיים ואסטרטגיים, מוכתר אל-ג'ובשי, הוסיף על דבריו של שר החוץ המצרי ואמר לעיתון כי "מה שישראל עשתה מפר את ההסכמים, ודורש עמדה מרכזית ממצרים כדי לעצור את המתרחש בגבול ולהחזיר את המצב למה שהיה קודם".