פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הודיע היום (שישי) על תגבור של חיל האוויר האמריקאי באזור המזרח התיכון. על פי ההודעה, תגבור של מטוסי F16 של חיל האוויר האמריקאי  הגיע היום מבסיס בגרמניה, לאחד אחר במזרח התיכון. 

ההודעה מגיעה כמובן על רקע היערכות השיא של ישראל וארצות הברית למתקפה באיראן, זאת לאחר מתקפת הטילים שבוצעה לעבר ישראל. אמש, הציג בני סבטי את המחיר העצום של המתקפה על ישראל, במהלך ריאיון בחדשות 12. 

"דווקא היום באופן מאוד סמלי הדולר באיראן עומד על פי 45 מהימים שלפני המהפכה באיראן, הבורסה שם מתרסקת. למשטר באיראן אין כל כך תשובה", ציין והוסיף: אתמול הגישו את התקציב האיראני לשנה הבאה. מסתבר שהמחיר של מתקפת הטילים האחרונה על ישראל עומד על 2.2 מיליארד דולר. כמה כלכלת החימושים באיראן משפיעה? כמה הם עוד יכולים לעשות זאת? איראן מכלה את עצמה". 

בתוך כך, על רקע ההמתנה לתגובה ישראלית באיראן בעולם הערבי לא מצליחים להבין לאן פניו של המזרח התיכון מועדות כאשר ישראל מצהירה מחד על תגובה משמעותית באיראן וארה"ב דוחפת לרגיעה מנגד. מקורות מסרו לרשת "אל-נשרה" הלבנונית כי עולה השאלה האם בשל הניגודיות "ארה"ב מרמה את טהרן?". 

מקורות יודעי דבר שוחחו עם "אל-נשרה" על קידום תרחיש משמעותי אמריקאי המבוסס על עצירת המלחמה, לפני מועד הבחירות האמריקאיות,  אך אותם מקורות לא הכריעו בשאלה. זאת במיוחד על רקע "חולשתו של הממשל האמריקני בעידן האחרון של הנשיא ג'ו ביידן".