שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שני) בבסיס חיל האוויר בנבטים שבדרום הארץ, יחד עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויס אוסטין. בסיומו של הביקור, ערך שר הביטחון תדרוך עיתונאים במהלכו סיפר כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, וכן לשב''כ ולמחלקת ביטחון המידע בצה''ל, על מנת שיתחקרו את ההדלפות בנוגע לפעילויות המיוחסות לישראל.

דרישתו של גנץ מגיעה על רקע הסרת העמימות והדיווחים בתקשורת העולמית, לפיהם ישראל אחראית לשורת תקיפות במערכה מול איראן. "נושא הפטפטת הוא סוגיה חמורה ביותר ופניתי בכדי שתתקיים חקירה בשב''כ וגם במחב''ם. אי אפשר לפעול כשכל אחד מפטפט את עצמו לדעת, אסור להשלים עם הקריצות וסיפורי המעשיות של 'גורמים במערב'. זה פוגע בכוחותינו, בביטחוננו ובאינטרסים של מדינת ישראל", אמר גנץ.

כאשר נשאל האם התקיים דיון בנושא שינוי במדיניות העמימות, או שמא מדובר במניעים פוליטיים שעומדים מאחורי השינוי, השיב השר: "לא היה דיון, אני חושב שזו פשוט התנהגות חסרת אחריות. אם היא נובעת מאינטרס אישי או פוליטי זה חמור ביותר בעיניי. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אני כן יודע מאיפה זה לא מגיע".

לאחר מכן יו"ר כחול לבן התייחס ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו  וטען כי "אני לא הייתי מזלזל בו. אני חושב שיש לו ניסיון בתחום המדיני-בטחוני והוא יודע שצריך להרחיק כל שיקול אחר. אני מקווה שזה מה שהוא עושה".

נתניהו וגנץ בהשבעת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות)
נתניהו וגנץ בהשבעת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות)

גנץ התייחס לאורחו בביקור, מזכיר ההגנה האמריקאי וסיפר כי במהלך הפגישות הם דנו לעומק באתגרים האסטרטגיים והביטחוניים, הסכמי הגרעין, ההתבססות האיראנית במזרח התיכון, הנורמליזציה עם מדינות ערב, היחסים עם הפלסטינאים והצורך בחיזוק היחסים עם ירדן ומצרים.

לבסוף, שר הביטחון התייחס לשיחות הגרעין המתחדשות בין ארה''ב לאיראן ואמר: "הצגתי את עמדת ישראל. אנחנו מאמינים שההסכם הוא לא הסכם טוב, שצריך להמשיך את הלחץ על איראן ולהגיע להסכם ללא תאריך תפוגה, תוך יכולת פיקוח נרחבת ובלתי מוגבלת". לדבריו, שיתוף הפעולה עם האמריקאים ממשיך להיות טוב ועמוק: "מצאנו אוזן קשבת ויש מחויבות אמריקאית לשיתוף הפעולה, גם אם לא תמיד מסכימים בכל נקודה".