סגנית מזכירת ההגנה במזרח התיכון, דנה סטרול חשפה היום (שלישי) לראשונה בסנאט כי המל"טים האיראנים באמצעותם בוצע התקיפה על האוניה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן, שוגרו מתימן. "מדובר בפיגוע של מזל"ט איראני. החימוש האיראני והמימון של ארגוני הטרור והמליציות מטרתם לערער את האיזור. אנחנו פועלים על מנת להשיג יציבות", אמרה.

"מספר ההתקפות של החו'תים בסעודיה גדל השנה בהשוואה לשנים האחרונות. איראן מגבירה את הקטלניות ומורכבות הציוד והידע שהיא מעבירה לחו'תים על מנת שאלה יפגעו באזרחים חפים מפשע", הוסיפה. 

הספינה 'Mercer Street' הותקפה בסוף החודש שעבר ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט. מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית בבעלות אייל עופר, כך דיווח משרד ההגנה הבריטי. באירוע נהרגו שני אנשי צוות זרים. גורם מודיעיני שצוטט בעיתון "הניו-יורק טיימס" אמר כי "התקיפה האיראנית מעידה כי היא מרחיבה את פעילותה בים".

בדיווח האמריקאי מצוטטים שני גורמים נוספים, אשר הסבירו כי, ככל הנראה, האיראני השתמשו במזל"טים אשר התרסקו לתוך חדרי המגורים, אשר ממוקמים מתחת למרכז השליטה בספינה. האפשרות השנייה שהועלתה היא כי המזל"טים התרסקו דווקא על הגשר שבסיפון.

ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" דיווח כי התקיפה בוצעה בתגובה לתקיפה ישראלית בשדה תעופה בסוריה, אולם דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיב זאדה הכחיש את מעורבות מדינתו באירוע. "המשטר הציוני יוצר אימה בגלל חוסר בביטחון. אנו מגנים את ההאשמות על מעורבותה של איראן", אמר. כמו כן, גם דובר בכיר בכוחות המזוינים של איראן הכחיש את מעורבותה של איראן ואמר: "אם היינו רוצים להתעמת עם אויבינו, היינו עושים זאת בגלוי. הסיפור שהאויב המציא הוא חלק מלוחמה פסיכולוגית"