"כל מי שמבקש לצמצם את התגמול שמשרתי הקבע ראויים לו - פוגע בצבא ומכרסם בשורשי הביטחון הלאומי". כך בחר רמטכ"ל צה"ל, אביב כוכבי, לתקוף בחריפות הערב (שני) את מבקרי תוספת הרמטכ"ל לפנסיות הצבאיות שעתיד לעבור בכנסת במסגרת תקציב המדינה, בטקס קבלת הצוללת "אח"י ניצחון".

אנו ערים וקשובים לצרכי המדינה ופתוחים לביקורת בתנאי שתתבסס על עובדות מדויקות וטיעונים עניינים, ללא שימוש בשפה רעילה ולא מכובדת, בוודאי לא כלפי מגני המדינה ושומריה", הטיח הרמטכ"ל.

"מי מטפל בגוף הספינה, במנוע, במערכת הנשק ובאלקטרוניקה? בצה"ל מאתר את הטילים שאויבנו מציבים ברחבי המזרח התיכון ומי תוקף אותם? מי מפתח אפליקציות המשפרות את יירוט הרקטות ומונעות פגיעה באזורים מאוכלסים?", תהה. 

"מי מגן על היישובים בחזית ובאותה נשימה מתחזק את גדר ההרתעה? מי עושה זאת לאורך שעות פעילות ארוכות ביותר, ביום ובלילה 24/7? מי מוקפץ בערבי חג? ומי נשאר ער לילות שלמים לביצוע חלקו במשימה? התשובה היא אחת – אלו שאין להם תחליף – המשרתים בקבע, אשר משרתים את אזרחי ישראל ואת ביטחון מדינת ישראל", ציין.

חיילים ישראלים מתאמנים (צילום: מאור קינברוסקי, פלאש 90)
חיילים ישראלים מתאמנים (צילום: מאור קינברוסקי, פלאש 90)

עוד הוסיף כוכבי כי "עם שרוצה צבא מעולה – צריך לגבות, להוקיר ולתגמל את משרתיו", הוסיף כוכבי. "כל המשרתים, בלי יוצא מן הכלל, משרתים בתנאים תובעניים, והם ראויים להוקרה ותגמול. ראויים – בדין, בזכות ובצדק! אל מול אתגרי המציאות הביטחונית אנחנו חייבים להבטיח שהטובים ביותר יישארו בשורות צה"ל לאורך שנים".

"החלטת ממשלת ישראל בשבוע שעבר בהובלת ראש הממשלה, שר הביטחון, ושר האוצר מבטאת הוקרה חשובה ומשמעותית למשרתי צה"ל, ואת החובה להבטיח תנאי שירות הוגנים ותגמול ראוי", קבע.

בהמשך דבריו, ציטט כוכבי את דברי דוד בן גוריון בזכות משרתי הקבע כדי לבסס את טיעונו: "דוד בן גוריון –איש החזון, שהבין לעומק את חיוניותו של צה"ל והרחיק רעות באשר לאופן הטיפול במשרתים בצה"ל, קבע כי 'יש ליצור תנאים כאלה שצעירים טובים ומוכשרים ירצו ללכת לצבא הקבע והדאגות האישיות, כולל דאגת השכלה ופרנסה, לא ימנעו מהם הליכה לצבא... לא צריך שיחיה ברווחה רבה, אבל צריך שיוכל להתפרנס בכבוד. המדינה חייבת לסדר את הדברים האלה, אם היא רוצה להבטיח שיהיה לה צבא מעולה..' כך אמר וצדק. והמדינה אכן הסדירה זאת לאחרונה".