על רקע שיחות הגרעין בין איראן למעצמות בווינה, שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל "להיערך ולהתכונן לאתגר האיראני מבחינה צבאית", זאת לאור חוסר ההתקדמות בשיחות. על כך, שוחח היום (ראשון) סגן שרת הכלכלה ואלוף במיל' ח"כ יאיר גולן עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

בפתח דבריו אמר גולן: "לא צריך להיכנס ללחץ, השיחות על הגרעין יימשכו. זה תהליך בריא של משא ומתן ואני חושב שהתוצאות יהיו חיוביות. אני עוסק במה שאני רואה לנגד עיניי. במסגרת המשא ומתן הזה חשוב להבהיר לאיראנים, שהם לא יכולים לשחק בנו, ולא לשחק במערב".

גולן הוסיף: "האופציה הצבאית צריכה להיות מוכנה ורלוונטית, אבל אני חושב שאם אתה שואל אותי איפה אנחנו נמצאים מול האיראנים, אנחנו נמצאים בתוך המשא ומתן ומקווה שזה יצליח. שילוב של דיפלומטיה, סנקציות כלכליות ואיום צבאי זה השילוש הנכון. איראן צריכה להבין שנמצא מולה גוש קשוח".

בהמשך, התייחס לגולן לפרישה של האמריקאים מהסכם הגרעין הקודם ואמר: "אין דבר שמזיק לישראל יותר מיציאת ארה״ב מההסכם. זאת אחת הטעיות האסטרטגיות שמדינת ישראל חוותה, טעות חמורה ביותר. ההסכם הקודם לא היה מושלם אבל היה הסכם טוב הוא עיכב את הגעת האירנים לפצצה, בעוד שהסנקציות רק דחפו את האירניים. מאז שהאמריקאים יצאו, ראינו עלייה דרמטית והאיראנים היום יותר קרובים לפצצה".

בסיום, התייחס גולן לוועדה לענייני שב"כ שהתכנסה כדי להחליט על המשך האבטחה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "יש פה ניסיון של נתניהו להציג את עצמו ואת משפחתו כמאוימים. לא נשמע כדבר הזה, יש לו בן שפיו ביוב זורם. אדם שלא צריך לאבטח אותו אלא לגנות אותו, מכל במה אפשרית, וכל האבטחה היא ניצול כספי ציבור. אם הוא חש שמשפחתו מאוימת, שיכניס את ידו לכיסו וישכור מאבטחים לבנו ויאבטח את אשתו".