משרד הפנים והביטחון הלאומי בעזה פרסם היום (שני) פרטים חדשים על תושב העיר, שנעצר אתמול, בטענה כי היה מעורב בחיסול המהנדס פאדי אל-בטש במלזיה, בשנת 2018. כלי תקשורת פלסטינים מסרו כי "העצור הינו איש מודיעין ותיק במוסד, שהגיע לדרגת קצין, ועובד עם הכיבוש משנת 2006. העצור ביצע מספר משימות נוספות לטובת הכיבוש".

מוחמד אבו -חרביד, מומחה לענייני ביטחון ברצועה, מסר כי "מעצרו של משתף הפעולה הוותיק הוא הישג מכובד וניצחון חדש על המוסד הישראלי, אחד משירותי הביון החזקים בעולם. לארגון יש יכולות ענק ושיתוף פעולה עם מדינות שונות, אך ספג הפסדים משירותי הביטחון ברצועת עזה".

אבו-חרביד הוסיף: "אנו עומדים בפני נפילתו של מיתוס חדש. המוסד ניסה ליצור לעצמו הילה שהוא מבצע פעולות בלתי אפשריות, ולא ניתן לזהות אותן ויכול לחדור כל מנגנון ביטחון. אך, כשמדברים על עזה, העניין שונה. כל היכולות של שירותי הביטחון של הכיבוש הושבתו". זאת לטענת אבו חרביד, מאחר ו"דוקטרינת הביטחון של הפלסטינים היא בעלת סטנדרטים מיוחדים, ויש לה חזון ברור בהתמודדות עם סיכונים ואיומים".

פעילי חמאס ברצועת עזה, ארכיון (צילום: רויטרס)
פעילי חמאס ברצועת עזה, ארכיון (צילום: רויטרס)

על המעצר של מנגנוני הביטחון ברצועה אמר: "זהו גילוי מיוחד, השונה מכל פעולה ביטחונית שבוצעה ברצועה בעבר, אפילו בהיסטוריה של העבודה הביטחונית הפלסטינית. מה שדיווח קצין המודיעין הוא אוצר ביטחוני חדש, שיחשוף מידע שמאפשר לשירותי הביטחון בעזה ללמוד על התנהגות המוסד הישראלי".

"הגילוי מזעזע את המשוואה הביטחונית מול הכיבוש, ואף את המשוואה מול שירותי ביטחון בעולם. הפשע אמנם התרחש במרחק אלפי קילומטרים מפלסטין, והצליח לבלבל את שירותי הביטחון המלזיים, אך הדבר נכשל מול שירותי הביטחון בעזה. לאחר סכסוך אלים מול המודיעין הישראלי, השב"כ ואמ"ן, אנו נכנסים כעת לסכסוך ברור עם המוסד", הוסיף.

כאמור, אל-בטש נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה קואלה לומפור, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. על פי מפקד המשטרה המקומית, הוא נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע בשעות הבוקר. לאחר המקרה, הג'יהאד האסלאמי האשים את ישראל במעורבות באירוע.