היעדר משילות או אובדן כוח ההרתעה - כך נראים האירועים האלימים והפרות הסדר באזור מזרח ירושלים בימים האחרונים, חלקם בחסות השלג ואחרים בחסות הזלזול והביזיון.

אז נכון, המשטרה ביצעה מעצרים, אבל אלה נעלמים למול הסרטונים והתמונות המציגים אותה בעמדה מוחלשת, כזאת שנמצאת מתגוננת ולא מרתיעה באמת. התמונות מהימים האחרונים אגב, לא שונות מהתמונות שאליהן כבר התרגלנו מלוד, מרמלה, ובעיקר מגזרת הנגב.

האם אנו חוזרים אט אט לימים של מבצע שומר החומות? איש לא יודע עדיין לומר, אולם אם לא תשתנה המדיניות ואם לא נחזור למצב שבו המשטרה תהיה הגוף שמוביל ולא מובל, הגוף שתוקף ולא מותקף, נגיע למצב חמור עוד יותר – וכיסאות על ניידות משטרה מבתי קפה במזרח ירושלים יהפכו לבקבוקי תבערה ואולי אפילו לירי.

"אנחנו נמצאים במצב קשה של חוסר אונים", אומרים שוטרים למרות גרסת המשטרה, שלפיה באופן מכוון חלק מהאירועים במזרח ירושלים לא נמנעו מבעוד מועד. "כשנגיע לכתבי אישום הציבור יבין שהמשטרה שולטת בירושלים ובמזרח ירושלים".

במשטרה נאחזים במעצרים שבוצעו בימים האחרונים ובהארכות המעצר של 15 חשודים שהיו מעורבים בהפרות הסדר האלימות ובהשלכת כיסאות לעבר ניידת משטרה.

בנוסף נעצרו במהלך הלילה בפעילות של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב 12 חשודים שהיו מעורבים בהפרות סדר מהימים האחרונים, ובהם שישה קטינים וחשודים בשנות ה־20 לחייהם, תושבי עיסאוויה וא־טור, שנקשרו לזריקת אבנים וחפצים לעבר ניידות משטרה במהלך סוף השבוע. במהלך הפעילות נעצר חשוד נוסף תושב עיסאוויה לאחר שתקף את השוטרים במקום. לאחר מעצרם של החשודים, הם הועברו לחקירה במשטרה.

במשטרה אמרו: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד מחוללי האלימות, המתפרעים ומפרי הסדר שינסו לפגוע באזרחים או בשוטרים".
מהמשטרה נמסר אמש כי הוארך מעצרם של 15 חשודים שנעצרו בימים האחרונים בחשד למעורבות בהפרות סדר אלימות במזרח ירושלים. מדובר בעשרה חשודים שנעצרו במוצאי שבת ועוד חמישה חשודים שנעצרו בסוף השבוע ומעצרם הוארך בפעם השנייה.

"היום צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרם של חשודים נוספים שנעצרו. "בכוונתנו להמשיך לחקור את האירועים ביסודיות, במטרה למצות את הדין עם המעורבים. כמו כן, בהתאם להתקדמות החקירה וככל שיידרש - יבוצעו מעצרים של חשודים נוספים".