חבר הלשכה המדינית של חמאס, זאהר ג'בארין, הכחיש היום (ראשון) את הטענות בדבר התקדמות נושא חילופי השבויים והנעדרים עם ישראל. זאת, לאחר שחברת הכנסת אמילי מואטי, החברה בוועדת חוץ וביטחון, טענה אתמול במהלך אירוע שבתרבות בפתח תקווה כי "ישנה התקדמות בנושא".

ג'בארין אמר כי "אנו מכחישים את מה שדווח בתקשורת העברית על ההתקדמות בתיק חילופי השבויים. אין התקדמות עד כה, כי הכיבוש לא נקט צעדים רציניים בנוגע לתיק זה". ג'בארין הסביר כי "ההצהרות הישראליות שמתפרסמות מעת לעת, מטרתן למנוע ממשפחות החיילים והשבויים לעבור ללחץ על ממשלת הכיבוש", וציין כי "חוסר הכוונה של ישראל להשלים עסקה זו, מעוררת כעס בתוך היישות הציונית".

כאמור, ח"כ מואטי צוטטה לאחר שאמרה כי "יש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים. זה רגיש וחסוי ויש מהלכים שלא אפרט אותם אבל אני אופטימית שבקרוב הם יהיו בבית. זה מסתמך על סקירה שקיבלנו לפני שלושה שבועות שלא אפרט אותה". 

בהמשך פרסמה מואטי הבהרה לדבריה, וכתבה: "דבריי היום בשבת תרבות הוצאו מעט מהקשרם, ברשותכם מחדדת: מדינת ישראל פועלת כל העת להשבת הבנים. אלו הדברים שנאמרו בפני גם בחדר הוועדה. מטבעי אני אופטימית ומקווה לבשורות טובות בנושא. אינני מכירה התקדמות קונקרטית בעת הזו אלא מאמצים מתמשכים שאני מקווה שיישאו פרי".