רף ההתרעות לפיגועים בימים האחרונים הינו גבוה במיוחד, נוכח הפיגועים האחרונים ובשב"כ שוקדים על ריכוז המאמץ לסיכול כוונות לפיגוע ולאיתור סייענים או תומכים.

המחבל מנסה לירות בתושב בני ברק. צילום: מצלמות אבטחה

"בעבר היו ניסיונות רבים לפיגועים אולם כוחות השב"כ הצליחו לסכל אותם וכעת יש יותר פיגועים ולכן המאמץ הוא שונה", אומר לנו גורם במערכת הביטחון ומוסיף: "החקירה עד כה לא הגיעה למסקנות סופיות לגבי הנסיבות של אותו מפגע אבל בהחלט ההערכה הינה כי הוא מגיע לבדו מתנייד ברכב ונע לעבר בני ברק שם בחר כיעד לביצוע הפיגוע".

"בשלב הזה לא נראה כי הוא קשור לארגון טרור כלשהו וגם לא מסתמן כאדם דתי למרות התמיכה שהוא זכה ממספר ארגונים שמיהרו לקחת אחריות לאירוע. ראינו גם את אביו מתראיין בכלי התקשורת הזרה כשהוא אומר שלא ידע דבר אבל אנחנו לא מסתפקים בכך. המטרה שלנו למנוע אפשרות לחקיינים".

נבהיר כי בשב"כ ובצה"ל כבר פעלו במהלך הבוקר למדידת בית משפחת המחבל בכפר יעבד וזאת לפני קבלת ההיתר להריסת המבנה כצעד הרתעתי כנגד מחבלים פוטנציאליים.

גורמים במערכת הביטחון ציינו כי במערכת הביטחון נבחנת בימים אלו סוגיית הפיגועים על ידי תושבי ישראל באשר להריסת בתי משפחותיהם. "עד היום זה לא עמד במבחן בית המשפט. אלא, שעתה לנוכח מה שמסתמן כגל ייתכן ותתקבלנה החלטות גם בנוגע להריסת בתי מחבלים ישראליים. זה צריך לעבור אישור של הדרג המדיני וכמובן בחינה משפטית אבל זה בהחלט נלקח בחשבון נוכח רצף האירועים".