גל טרור: הכתב הצבאי ופרשן 'מעריב', טל לב רם, התראיין היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לפיגוע הרצחני באלעד אמש ולמרדף אחרי המחבלים. 

"על המרחק בין אלעד לג'נין צריך להבהיר, על כל השטחים בישראל אפשר לומר שזה עשרות קילומטרים אבל ניתן להעריך ששני המחבלים שתיכננו את הפיגוע דווקא ירדו דרומה", אמר לב רם בפתח הריאיון, "כלומר, אמרו 'יכול להיות שבאזור צפון השומרון אחרי הפיגועים האחרונים צה"ל יותר חזק', אבל לא בהכרח חזרו חזרה לשטחים. המצוד מתמקד בין אלעד לכיוון הקו הירוק, זה לא אומר שגם ביהודה ושומרון אין מאמצים אבל כרגע החשש המרכזי, זה שהם לאו דווקא התרחקו מאוד מאזור הפיגוע".

לאחר מכן התייחס הפרשן הצבאי לקריאותיו של יחיא סינוואר, וציין כי "אנחנו חד משמעית בצומת דרכים. יש לישראל בעיה עם חמאס ועזה, למעשה החמאס מבדל את עצמו מול ישראל. הוא אומר 'כל עוד אני לא יורה רקטות מהרצועה אז הסכם השקט נשמר'. אחרי שסינוואר יוצא בצורה כל כך ברורה ואומר 'קחו גרזנים וצאו לבצע פיגועים', נדמה לי שאי אפשר יותר לעצום עיניים מול הדבר הזה. לא משנה איך אתה מבצע את הפיגוע אלא איך אתה גורם אליו. אין ספק שחמאס מעורב מאוד במה שקורה ביהודה ושומרון".

"יש שיקולים ביטחוניים שישראל מבקשת לעצמה והם לאו דווקא בהכרח תמיד מסתדרים עם המציאות. ישראל רוצה שקט בדרום, רוצה לשמר אותו, היא נתנה לחמאס הרבה מאוד הקלות בשנה האחרונה בהם גם נושא הפועלים", אמר לב רם, "מצד שני ההתחייבות של חמאס לכאורה מול ישראל הם רק לרצועת עזה. אנחנו מדברים על כל כך הרבה פיגועים ונרצחים, ועל צעד מאוד ברור. בעיניי מה שסינוואר עשה הוא די מקביל למה שעשה דף לפני שנה בשומר החומות, שהוא אמר שהוא מגן ירושלים. בסוף הלב של האירוע הזה הוא בעזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM