מזכ"ל ארגון הטרור חזבאללה, חסן נסראללה, שב היום (שני) לאיים על ישראל , זאת על רקע המתיחות סביב הקידוח באסדת כריש. בריאיון לרשת אל-מיאדין הלבנונית אמר מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני-שיעי כי "כל שדות הגז של ישראל תחת איום הטילים שלנו - לא רק כריש. הספינה שתפיק גז מכריש היא ישראלית, גם אם הכתובת היא יוונית. אם ישראל תפיק גז מאסדת כריש בספטמבר ולבנון לא תקבל את זכותה, אנחנו הולכים לבעיות".

מלחמת מים: הסיבות מאחורי שיגור המל"טים של חיזבאללה לעבר אסדת כריש

"לא מעוניין במלחמה": יחזקאלי מסביר את האסטרטגיה של נסראללה

עוד אמר כי "המשוואה החדשה בגבול הימי" לא תואמה עם בעלות בריתה. "אין שום מטרה בים או ביבשה שאינם בטווח הטילים המדויקים של חיזבאללה. אף אחד לא מייחל למלחמה וההחלטה בידי ישראל, לא בידינו. הכדור כעת לא במגרשה של לבנון. פעולה כזו, בין אם בכריש או מעבר לכך, תלויה בהחלטה ישראלית יחד עם ארה"ב", הוסיף.

בהמשך טען נסראללה כי "יש לנו כלי טיס בלתי מאוישים שיכולים להתחמק מהאויב. מספר כלי הטיס נכנסו לשטחי הגליל וחזרו בשנים האחרונות מבלי שהופלו. הכרחנו את ישראל לירות מהאוויר ומהים בתגובה למל"טים, אולם הם פספסו מל"ט שנפל לים. יש לנו מספיק יכולות ימיות הגנתיות והתקפיות כדי להשיג את ההרתעה הנדרשת ואת המטרות הרצויות". 

הסוף של ישראל קרוב מאוד. לא נצטרך עוד 40 שנה כדי לראות את זה. אני רואה את סצנת הסיום של ישראל - אנשים הולכים עם מזוודות לנמלי התעופה, לנמלים הימיים ולמעברי הגבול עם ירדן ומצרים. לישראל אין עתיד. תראה לכמה אנשים של יש אזרחות כפולה", אמר.

 יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)
יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר החודש טען נסראללה כי "לחיזבאללה יכולות צבאיות באוויר, ביבשה ובים. אנו מסוגלים לשגר מספר גדול של מל"טים חמושים בו זמנים. אם לבנון לא תקבל את זכויותיה הימיות, נוכל להעיף את השולחן מעל כולם. שיגור הכטב"מים היא התחלה צנועה, ותגיעה נוסחה חדשה בהמשך".