אף על פי שהימים האחרונים עברו בשקט יחסי ביהודה ושומרון, במערכת הביטחון עדיין מזהים את התקופה הקרובה כמתוחה במיוחד, וכמות ההתרעות לפיגועים עדיין גבוהה.

מחבל חוסל לאחר שיידה אבנים לעבר כלי רכב בבנימין
בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף מתחם ייצור רקטות של חמאס ברצועת עזה

באזור שכם נמשכת המגמה לאחר רצף המבצעים כנגד תשתית הטרור ורבים מפעיליו נעצרו, נהרגו או הסגירו את עצמם לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיני. זה כשלושה שבועות לא עומדת התשתית מאחורי ביצוע של פיגוע טרור באזור שכם וגם מבחינה תקשורתית, נפח ההשפעה על הרחוב הפלסטיני, בעיקר באזור שכם, ירד מאוד.

עם זאת, במערכת הביטחון סבורים כי לצד הפעילות המוצלחת מול גוב האריות, מגמות ההסלמה של החודשים האחרונים עמוקות יותר מהתארגנות טרור כזו או אחרת ונערכים להמשך המתיחות הביטחונית גם בתקופה הקרובה. גם אתמול פעלו כוחות הביטחון בשכם ובסביבותיה ועצרו שלושה מבוקשים.

במהלך הפעילות בכפר בלאטה אל־בלד, נשמעו קולות ירי ממרחק, אך פעילות הכוחות נמשכה כמתוכנן. סך הכל עצרו הכוחות בלילה שבין שני לשלישי שמונה מבוקשים, החשודים במעורבות בטרור. הם הועברו להמשך חקירה בשב"כ. המבוקשים נעצרו על ידי לוחמי מג"ב, שב"כ וצה"ל במהלך פעילות משולבת ברחבי יהודה ושומרון כחלק ממבצע שובר גלים. הכוחות פעלו בשכם ובכפרים ביתא ובלאטה וכן בתייסיר, שוויכה, דיר אל־עצון ובחברון.

ובתוך כך, כתב אישום אמור להיות מוגש היום על ידי חטיבת התביעות של המשטרה במחוז ירושלים כנגד צעיר בן 18 משכונת שייח' ג'ארח, שנעצר לאחר שזוהה מיידה אבנים לעבר עוברים ושבים בשכונת מגוריו. שוטרים מתחנת שלום הגיעו למקום, זיהו את החשוד בשעת מעשה והוא נעצר. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית, לפני מספר ימים הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד ומעצרו הוארך עד היום, כשצפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום. 

בנוסף, מוקדם יותר החודש, שב"כ והמשטרה השלימו חקירת נאשם שהיה מעורב בהפרות סדר שכללה יידוי אבנים ועימותים בשכונת שייח' ג'ארח. הנאשם (19), מיצהר, תקף במקל אדם מבוגר תושב המקום, אשר לא היה מעורב בהפרות הסדר, וגרם לו חבלה חמורה. הנאשם גם גרם נזק לרכבו של הקורבן. מעצרו הוארך מעת לעת, ולפני כמה ימים הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט.