מחדל חמור: המשטרה עצרה הערב (שבת) מספר צעירים תושבי טובא-זנגריה בשנות ה-20 ו ה-30 לחייהם, בחשד שביצעו את גניבת הענק של התחמושת ואמצעי הלחימה (אמל"ח) מבסיס צנובר של צה"ל ברמת הגולן בלילה שבין שישי לשבת.

בסיס צה"ל ברמת הגולן נפרץ: לפחות 70 אלף קליעים ו-70 רימונים נגנבו

הלילה הוזנקו כוחות של המשטרה הצבאית לבסיס ובמקביל לפתיחה בחקירה החלו בסריקות נרחבות וגביית עדויות במטרה לנסות ולהתחקות אחר חשודים.

בין היתר מעריכים בצה"ל כי מדובר בהתפרצות וגניבה כשהגנבים מסתייעים במידע ושיתוף פעולה לכאורה של גורמי פנים, היינו חיילים המשרתים באותו בסיס.

לבד מהמשטרה הצבאית שעוסקת בחקירה, מתנהלת במקביל חקירה שבה מעורבים המשטרה והשב"כ ועד כה ישנם מספר עצורים הנחקרים בידי כוחות הביטחון בחשד למעורבות בהתפרצות לבסיס ובגניבת התחמושת והאמל"ח.

בתוך כך, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הנחה על הקמת ועדת מומחים שתחקור את נסיבות הפירצה בבסיס צה"ל ברמת הגולן. בראשות הוועדה יעמוד ממפקד חטיבה 4, אלוף-משנה מיקי שרביט. הוועדה תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע גניבת התחמושת ממחנה צנובר, וממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.

מחקירה ראשונית שהחלה בעקבות בדיקה שנערכה עלה כי בספירת מלאי שבוצעה בליל שבת נמצא כי 70 אלף כדורים מסוג 5.56 נעלמו ולא נמצאו בבונקרים המקום שבו היו אמורים להימצא כמו גם 70 רימוני מטול נפיץ.

בצה"ל הטילו איפול על החקירה וממצאיה, אולם מדובר צה"ל נמסר: "תחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה"ל בצפון הארץ. נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת, ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".