בצל האירוע בו קבוצה של אנשי שמאל הותקפה על ידי חייל צה"ל בחברון, כאשר הפעילים הגיעו לעיר ל"ביקור סולידריות", כהגדרתם, עם משפחות פלסטיניות, מכתב נשלח היום (ראשון) על ידי יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן לרמטכ"ל אביב כוכבי, וקרא להגן על חיילי צה"ל מפני "אנרכיסטים וארגונים נתמכי טרור".

מתוך המכתב: "לצערנו הרב אמש עם צאת השבת, הופתענו לראות כי במהלך השבת קיבלו חיילי צה"ל אגרת המשקפת 'כשל ערכי' בו אין הגדרה ברורה, מי הוא האוייב שמטרתו לפגוע במדינת ישראל ולגרור אותה ואת צה"ל לאינסטנציות בין לאומיות אנטישמיות, ומי הם בנינו חיילנו האמורים לקבל גיבוי מלא מהדרג הפיקודי הבכיר. טשטוש ערכי וחוסר בהירות לא יקטינו את הבעיה אלא יתנו רוח גבית לאותם ארגונים להמשיך ולפגוע בצה"ל ובחייליו". 

עוד נרשם: "אותן קבוצות שמוכרות היטב למערכת הביטחון, אשר חלקן אף מגיעות מחו"ל, פועלות בניגוד לחוק ומגיעות במטרה להתגרות בחיילים, להפריע לתושבים ולהתסיס את האזור. בזמן שהחיילים צריכים למלא את משימותיהם, הם נאלצים להתמודד עם הטרדות אלימות. הפתרון לכך אינו נמצא באגרות לתקשורת, אלא בהפעלת סמכותך ובהנחיית הכוחות למנוע את הגעת הפרובוקטורים לאזורי חיכוך".