לוחמת צה"ל נפגעה היום (שלישי) באורח בינוני בפיגוע טרור שהתרחש בצומת כוכב יעקב. המחבל, שנמלט מהזירה לאחר מכן, ונוטרל על ידי שוטרים שהיו באזור. השוטר, רס"ל דיוויד יואל, שניטרל את המחבל סיפר בשיחה עם מעריב: "ביצענו סיור שגרתי על כביש 60 לכיוון צפון והבחנו ברכב שנוסע בפראות ומסכן את התנועה, תוך שהוא מעיף רכבים. נסענו אחריו, ובמקביל קיבלנו דיווח על הפיגוע, עם תיאור של הרכב הפוגע. מיד הבנו שמדובר ברכב שנסענו אחריו".

זירת הפיגוע בכוכב יעקב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
זירת הפיגוע בכוכב יעקב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

"דיווחנו על כך בקשר וביקשנו שיחסמו את הכביש", הוסיף, "המחבל הגיע למחסום ועשה פרסה. בשלב הזה צמצמתי את המרחק, ביצעתי ירי לעברו ועצרתי אותו במקום". מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, שוחח עם השוטרים ושיבח אותם על "פעילותם המקצועית ונחישותם לחתירה למגע וניטרולו של המחבל". הוא הדגיש: "פעילותם זו מנעה המשך פגיעה באזרחים נוספים ועל כך הם ראויים להערכה".

המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי עם שני השוטרים ושיבח את פעילותם. "עשיתם פעילות מצויינת, הזיהוי הראשוני שלכם על רכב חשוד עוד לפני שידעתם על האירוע ואחר כך הקישור לאירוע עצמו ובמבחן התוצאה מחבל הרוג זה מה שאני רוצה לראות״, אמר, "מביע את הערכתי אליכם, על חתירה למגע, דבקות במשימה, על מקצועיות שבסופו של דבר חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע, זה מה שאנחנו מצפים מהשוטרים שלנו. השוטרים פעלו כמצופה וכנדרש משוטרים במשטרת ישראל".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי על הפיגוע בכוכב יעקב (צילום: דוברות המשטרה)

הוא הוסיף: "נמשיך לבצע פעילות בכל רחבי הארץ, פעילות התקפית למניעה וסיכול ככל שנדרש וככל שניתן. אני רוצה לאחל החלמה מהירה לחיילת שנפגעה בפיגוע". בתוך כך, ח"כ בן גביר קרא למפכ"ל להעניק צל"שים לשוטרים: "מדובר בשוטרים גיבורים שביצעו מרדף בקור רוח אחר המחבל ולא נרתעו גם כשהמחבל המשיך בנסיעה פרועה וסיכן את חייהם. אני קורא למפכ"ל להעניק לשוטרים עוד הערב צל"שים על חיסול המחבל".

המחבל הוא ראני מאמון פאיז אבו עלי, בן 45 מביתוניא, נשוי עם חמישה ילדים, אשר החזיק בהיתר עבודה ועבד בסניף רמי לוי הסמוך למקום הפיגוע.