בצל המתיחות הביטחונית ורצף הפיגועים של הימים האחרונים, התקיים היום (שלישי) בכנסת דיון סגור בוועדת חוץ וביטחון הזמנית בכנסת, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון, אשר הזהירו את הנוכחים מפני הסלמה נוספת וחשפו תחזית פסימית למדי בכל הנוגע להמשך גל הטרור, כך דווח בחדשות 12.

לפי הדיווח, הבכירים במערכת הביטחון הזהירו במהלך הדיון הסגור כי "הצפי הוא לעלייה בהיקף הפיגועים והסלמה באיכות הפיגועים שייצאו משטחי יהודה ושומרון". לפי הדיווח, ייתכן שקיבלנו לכך סנונית ראשונה בפיגוע המשולב בירושלים בשבוע שעבר, ובשב"כ ובצה"ל מעריכים: גל הטרור במגמת עלייה והחרפה.

עוד דווח כי בכירי מערכת הביטחון העריכו בפני חברי הכנסת כי בניגוד לדיווחים על קריסתה, הרשות הפלסטינית מתפקדת ואין כרגע סכנה ממשית לקריסתה או לכניסה של חמאס למוקדי השלטון שם. במקביל, גורמי הביטחון הבהירו שצריך לחזק את הרשות הפלסטינית ככל האפשר. 

נציין כי בראשות הוועדה הזמנית עומד מי שמיועד לתפקיד שר הביטחון הבא, יואב גלנט, שיצטרך לתווך את המסר הזה בממשלה ובקבינט: לנסות לעשות ככל האפשר כדי לבדל בין הצורך לתת גזרים ולשפר את חיי התושבים הפלסטינים במישור האזרחי והכלכלי  - לבין המאבק בטרור, כאשר ברור שבממשלה הבא יהיה מי שיאתגר את החשיבה הזאת, בלשון המעטה.