לאחר הפיגוע בחווארה: ראש הממשלה, יאיר לפיד, צייץ הערב (שבת) בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי הוא מגבה את קצין מג"ב שחיסל את המחבל. לפיד כתב כי "מגבה באופן מוחלט את מפקד הפלוגה שזיהה את האירוע, יזם וניטרל את המחבל ובכך הציל חיים".

כמו כן, ראש הממשלה התייחס להודעתו של שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, שגינה את הרג המחבל, וכתב כי "כל ניסיון לעוות את המציאות ולספר סיפור שקרי בעולם הוא פשוט ביזיון. מאחל החלמה מהירה ללוחם שנפצע באירוע. כוחות הבטחון שלנו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור בכל מקום שבו הוא ירים את ראשו".

מוקדם יותר, רפ"ק ח', מפקד הפלוגה שניטרל אמש את המחבל התייחס לאירוע, ותיאר את השתלשלות האירועים. תחילה, סיפר כי במהלך נסיעה שגרתית בהם הפלוגה תגברה את ציר 60 הוא זיהה רכב תקוע, "אני מבקש מהנהג להתקדם ולהיצמד לרכב ומקבל תשובה שהרכב נתקע והם מיד זזים".

לדבריו, בזמן הזה המחבל הגיע לכיוון הג'יפ, "לא ראינו את הסכין אבל הוא הכניס את היד לתוך הרכב ודקר את הנהג". בשלב זה לדבריו, הנהג צעק שנפגע והמשיך בנסיעה, "קראתי לו לעצור והוא בלם. התחלתי לרוץ לעבר המחבל ודיווחתי על פיגוע דקירה סמוך לתחנת הדלק".

על חיסול המחבל בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)

"בזמן שאני רץ אחר המחבל, נתקלתי כ-40 מטרים משם באירוע נוסף בו אדם שרוע על הרצפה עם דם, הזעקתי כוחות והמשכתי במשימה לרדוף אחר המחבל שדקר את הנהג שלי", ציין.

בשלב זה, לדבריו המחבל זינק לעברו, "חטפתי אגרופים בפנים ואני מבין שאני בעוד אירוע. הצלחתי להפוך אותו, וראיתי שניים שמנסים לסייע לו לחטוף ממני את הנשק. הבנתי שאם אני לא משתלט על האירוע הנשק יסייע להם לבצע פיגוע רב נפגעים בציר חווארה".

מפקד מג"ב בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)

"בזמן שאני שולף את האקדח שלי ומבצע שלוש יריות לעבר המחבל, אני מחסל אותו ואז אני מזהה שהחובשת שלי מצילה את הנהג שדם רב זב מראשו", שיתף.

סמ"ש נ החובשת שהצילה את חיי הנהג, סיפרה: "הכל קרה תוך שניות. הנהג צעק 'דקרו אותי, דקרו אותי', וזיהיתי שהוא עם דימום מאסיבי. בהתחלה נכנסתי לבלאק אאוט ואז התעשתתי והתחלתי לטפל בו, חבשתי אותו והענקתי לו טיפול עד שפינינו אותו".

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן התייחס גם הוא לאירועים: "שניות אחדות אחרי האירוע שוחחתי עם מפקד הפלוגה, והבנתי את גודל האירוע ואת הסכנה העצומה שהיתה. אם הייתה מצליחה חטיפת הנשק מהמ"פ היינו נכנסים לשבת מדממת עם הרבה מאוד נפגעים מכוחות הביטחון".

"תגובת המ"פ המהירה והנחישות תוך שליפת אקדחו האישי עצרה את האירוע, והוא ניהל אירוע ללא דופי. אנחנו סבורים שהאחרים שהיו בסביבה לא ניסו לחטוף את נשקו בסופו של דבר אולם לא סייעו בידו. גם החובשת גילתה תושיה וגם היא שותפה להצלחת המשימה", ציין.

לדבריו, למחבל יש היסטוריה ביטחונית ועבר פלילי, "המ"פ הינו קצין עתיר ניסיון מבצעי ששירת ביחידות מיוחדות של מג"ב, וזה מה שהוביל לדיוק במשימה ותגובה מהירה תוך ייצור נרטיב נכון"

עוד התייחס מפקד מג"ב לפיגוע במחסום שועאפט בו נפלה הלוחמת נועה לזר ז"ר, "אנחנו יודעים שהטיפול והתוצאה באירוע לא הייתה טובה, ולכן מה שקרה כאן זה התהליך המקצועי של למידה והפקת לקחים, וזה בדיוק מה שאני מצפה מהלוחמים שלי".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]