המגעים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני נמשכים, ונראה כי הקמת ממשלת נתניהו הבאה קרובה מתמיד. לאחרונה, ביקורת רבה מושמעת על הסמכויות הנרחבות אותן יקבל השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר ביהודה ושומרון, בטענה כי הדבר יפגע בתפקוד בשטח, ובמשטרה בכלל. האלוף (במיל') אייל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד צפון, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על הנושא. 

בכיר ביטחוני לשעבר על סערת ההסכמים: "הכאוס הוא בעיניי - הוא לא יותר מאשר דמגוגיה"

"זה מוטרף, כשבונים ארגון, כוח, כל דבר, מתחילים מהצורך המבצעי, מגדירים מה צריך לעשות ועל פי הדבר הזה בונים מבנה. זה מה שקרה פה? מישהו עשה פה הערכת מצב? אם היו אומרים 'הכול עקום', אוקי, אז נבנה משהו חדש, נגדיר מה צריך לעשות ועל פי זה נבנה. זה לא נעשה", טען. 

הוא המשיך לתקוף בחריפות: "מה שנעשה פה זה שבאו אנשים שרוצים מהטעמים שלהם לשלוט על כל מיני תהליכי קיצון כאלה ואחרים ביו"ש, יש להם את האינטרסים הפוליטיים שלהם, על זה הם באו לראש ממשלה לחיץ ומבוהל, שאם הם לא יהיו איתו, הוא לא יהיה ראש ממשלה. כתוצאה מזה הוא כנראה ילך לכל מיני מקומות שהוא לא היה רוצה להגיע אליהם, ואנחנו רואים פה מבנה כוח מוטרף".

איתמר ואילה בן גביר ביום השבעת הכנסת ה-25 (צילום: ערוץ הכנסת)

"הנכון הוא שלא נהיה שם בכלל, המציאות היא אחרת, לא הייתי רוצה לראות שם חיילים, זה חלום. לא קורה, לא יקרה", ציין והוסיף: "לכן יש מערכת אחת שהיא היום הריבון בשטח הזה, וזה צה"ל ומערכת הביטחון. כל שבוע יש אצל שר הביטחון הערכת מצב, יושבים אנשים שאחראיים לתת מענה מאוד מורכב ומסובך גם לצבא, גם ביטחוני וגם אזרחי – אין ברירה, זו המציאות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.