מזכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, שוחח היום (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס למותה של הנערה הפלסטינית בת ה-16 במהלך חילופי אש בג'נין. "אני לא חושב שהאירוע יוביל להסלמה ביטחונית יותר ממה שאנחנו כבר מתמודדים כיום", הצהיר בפתח דבריו.

עם זאת, ציין כי סביר להניח שהאירוע יוביל להסלמה תקשורתית בינלואמית, "כפי שקרה באירוע שבו נהרגה שירין אבו עאקלה, כשהפלסטינים ניצלו את האירוע לטובתם בהיבט התקשורתי הבינלאומי כדי לנסות ולהציג מצג שווא, שבו ישראל פוגעת במכוון באוכלוסייה".

לטענתו, "הלחימה בסביבה אורבנית מאד מורכבת והרבה פעמים קשה מאד להבדיל בין אזרח תמים לבין אזרח חמוש, בטח שלפעמים האדם החמוש כמו חמאס בעזה וביהודה ושומרון, מנצלים את זה שהם בסביבה אורבנית ויורים סמוך לאזרחים תמימים - במקום לשכב מאחורי מחסה ולירות, המחסה שלהם הוא האזרח".

כשנשאל האם הנוכחות של צה"ל בג'נין באופן קבוע היא בעייתית, השיב כי אם הצבא לא ימשיך לפעול כך "במקום שאנחנו נפגע באזרחים מדי פעם בטעות מצערת, המחבלים יפגעו באזרחים לא בטעות ומבחינתם לא מצערת".

"אנחנו חייבים להמשיך את הפעילות הזאת ויש לזה מחיר כשהמחבלים עושים שימוש באוכלוסיה האנושית כמחסה אנושי, אז כנראה שימשיכו להיפגע אזרחים לצערי, לא מעורבים", ציין.

בסיום דבריו, התייחס לטענה של מג"ב כי צה"ל מיהר להוציא את תוצאות התחקיר: "אני מבין שבסביבה התקשורתית העולמית יש לחץ ומצפים לתגובה אבל אני חושב שאפשר לחכות. כמה פעמים יש כשלונות בניתוחים בבתי חולים? אתה לא שומע שבית החולים מתייחס באותו רגע עוד לפני שתם הניתוח והוציאו את האדם ומיד מתייחסים. גם תקשורת זה עניין מקצועי".