כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (רביעי) כי מטרות של מיליציות איראניות הותקפו באזור העיר אל-בוסיירה והעיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור, במזרח המדינה. לפי הדיווחים, מטוסי קרב ומסוקים של כוחות הקואליציה, הם אלו שתקפו באזור. עוד דווח כי בתקיפה נהרגו שלושה חברים במשמרות המהפכה.

מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, נאם בכנס "עולם במשבר: היבטים גלובליים ואזוריים" באוניברסיטת רייכמן, והתייחס למצב הביטחוני ולאיומים השונים על מדינת ישראל. במסגרת דבריו אישר כוכבי בקולו כי ישראל תקפה שיירה סורית בגבול עיראק-סוריה לפני מספר שבועות. 

"יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, יכולנו לא לדעת מה יש בה, ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות זו המשאית - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח", סיפר כוכבי. "לשם צריך לשלוח את הטייסים, שצריכים לדעת להתחמק מטילי קרקע-אוויר. יש מצבעים שבהם יורים עליהם 40 ובשיא גם 70 טילי קרקע-אוויר בזמן גיחה. הם צריכים לתקוף, לפגוע ולחזור. בחלק מהתקיפות הם גם צריכים לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".

"בזירה צפונית אלמלא הפעילות הצבאית שנמשכת שנים רבות, החזון האיראני שהיה אמור לכלול מאות טילי קרקע אוויר, עשרות אלפי אנשי מילציה וארגון חיזבאללה חדשה בדרום רמת הגולן, שובש לחלוטין", המשיך כוכבי.

כזכור, בסוף חודש אוקטובר האחרון, בסוריה ייחסו לישראל תקיפה של אתרים הנמצאים בשליטת אחיו של אסד. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי יעד התקיפה היה למחסני נשק ותחמושת של מליציות המזוהות עם איראן. מדובר כאמור במחסנים הנמצאים במרחק כמה קילומטרים מנמל התעופה הבינלאומי שבדמשק. במקביל, רשת אל ערביה דיווחה כי בתקיפה, ה-28 מתחילת השנה, נהרגו ארבעה אנשי חיזבאללה - בהם אזרח סורי, והושמדו מחסני נשק ותחמושת, דבר שגרם לאבידות קשות למיליציות הללו.