מג'האד מזיד, פעיל חמאס ואסיר לשעבר על רקע מעורבות בטרור, נעצר היום (רביעי) על ידי לוחמי הימ"מ בביתו בשכם בחשד למעורבות בפיגוע הירי אשר התרחש בסמוך לישוב חוות גלעד ביום שישי האחרון. מזיד הועבר להמשך חקירה בשב"כ. 

כניסת הכוחות לשכם:

מוקדם יותר השבוע נעצר נאצר נקיב, תושב מחנה הפליטים עסכר בשכם בן 47, בחשד כי ביצע את פיגוע הירי. הוא חשוד גם בין היתר בסחר באמל"ח, הוא הועבר לחקירת השב"כ. בנוסף אליו נעצרו שניים נוספים בחשד למעורבות בטרור, אחד מהם הוא בנו שחשוד גם כן במעורבות בפיגוע. במהלך הפעילות, התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה ירי לעבר הכוחות. הם הגיבו באמצעי לפיזור הפגנות, כמו כן במהלך יציאת הכוחות הושלכו סלעים לעבר הכוח שהגיב בירי, זוהתה פגיעה. 

ביום שישי האחרון ירי בוצע לעבר רכב סמוך ליישוב בשומרון. לא היו נפגעים,  אך נגרם נזק לכלי הרכב. המחבל שנסע ברכבו, ירה לעבר הרכב, והקליע אשר עבר דרך השמשה הקדמית, בנס לא פגע בנהג המותקף. מיד לאחר מכן כאמור, נמלט המחבל מהמקום.

נסיון דריסה סמוך לירושלים

בתוך כך, נסיון דריסה התרחש הערב במעבר רחל (מחסום 300) בין ירושלים לבית לחם. החשוד רכוב על אופנוע שהגיע אל המעבר, הבחין כי נסגרו שערי המעבר על מנת לעוצרו, ולכן ביצע סיבוב פרסה והמשיך בנסיעה חזרה לכיוון העיר, תוך סיכון המאבטח. בתגובה, ובשל הסכנה שנשקפה ממעשיו, בוצע ירי על ידי הכוח לעברו – והוא המשיך בנסיעה פרועה ונמלט מהמקום.

כוחות המשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע ובמרדף אחר החשוד. אין נפגעים.