סא"ל במיל' דורון אביטל, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, התראיין היום (שני) אצל פרופ' אריה אלדד וגיא פלג וסיפר על הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל שעליו פיקד בעברו.

"לא רק פיקדתי על הרצי, הייתי צריך לבחור אותו ליחידה, להגיע ליחידה זה עולם קצת שונה. ראיתי חייל קצת מאובק, ואמרתי לעצמי האם הוא ישתלב, והוא עשה זאת יוצא מהכלל. בחרתי בו, הוא הוכיח את עצמו, ואחר כך התפתח עד להיות מפקד היחידה. קצין עתיר קרבות וניסיון בהרבה תחומים, אני חושב שהוא יהיה רמטכ"ל מצוין", שיבח אביטל בפתח השיחה. 

עוד הוסיף כי "חשוב לעשות הבחנה בין המה והאיך. שרשרת הפיקוד חייבת להישמר, כך גם אחדות הפיקוד, מסוכן להתערב שם ולעשות הרעות בתוכה. ראיתי שגלנט מתייחס לזה. קשה לי להאמין שבפרקטיקה תאפשר התערבות כזאת, ואם כן - היא תהיה מסוכנת לצה"ל". 

על סיירת מטכ"ל והיתרונות בשירות ביחידה, סיפר: "זו יחידה נדירה במובן הכוח שניתן לקבוצה צעירה ברגע מסוים לעשות מבצעים כל כך נדירים, והכוח הזה נותן להם ביטחון להמשיך ואת הידע איך לנהל. יש לזה גם חסרונות". 

אביטל התייחס לתקופה הנוכחית בה נכנס הלוי לתפקיד: "יש פה רגע מאוד טרנספורמטיבי בכל העולם, תראו מה קורה באוקראינה. הטכנולוגיה תמיד משנה את כללי המשחק הצבאי, הוא יהיה חייב להבין את הטרנספורמציה הנדרשת. אני חושב שיש לו את זה". 

מפקד הסיירת לשעבר נשאל האם הרמטכ"ל החדש יהיה פתוח לביקורת, והשיב: "אם יש משהו שמאפיין אותו הוא שהוא מאוד קשוב, יסודי וענייני. אני רגוע שיש לו את שני הנדבכים, את עניין המיוחדים ואת עניין צבא היבשה. הוא היה מ"פ בשטח, הוא נלחם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM