המתיחות הביטחונית: העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר (חמישי) כי בחמאס דחו את ההצעה האמריקאית לרגיעה בגדה. המשלחת, בראשות ראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, נפגשה עם בכירים במודיעין המצרי בקהיר והדגישה כי "לא נשתוק על המשך חציית הקו האדום על ידי האויב". 

יומיים לאחר שמשלחת הג'יהאד האסלאמי ביקרה בקהיר, גם משלחת של ארגון הטרור חמאס ביקרה בבירה המצרית. במהלך הפגישה, קראו בחמאס למצרים "להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את הפרובוקציות נגד הפלסטינית". על פי הפרטים בעיתון הלבנוני, במצרים העבירו לחמאס את הרצון הבינלאומי לרגיעה ביהודה ושומרון, וכי הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, לוחץ על ממשלת נתניהו להימנע מצעדים נוספים שעלולים להוביל להסלמה והתקוממות מחודשת. 

עוד השיבו בחמאס כי "מדיניות הממשלה הכובשת והקיצונית היא זו שכופה הסלמה על הזירה הפלסטינית", והצביעו על כך ש"הפלסטינים חשים את מידת האיום לאור כוונות האויב לחצות את הקווים האדומים". בחמאס גם העבירו "סקירה" על הפעולות האחרונות של צה"ל ג'נין, בתגובה לפיגוע שאירע בסמוך לבית כנסת בירושלים.

בתוך כך, בארגון הטרור שם שלחו אצבע מאשימה לממשלת נתניהו, ומטעמו נמסר כי "התנועה קבעה כי לא תשתוק לפעולות של שני השרים הקיצוניים - איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' במסגד אל-אקצא, כנגד האסירים ונגד הפלסטינים בגדה המערבית". בארגון הזהירו כי פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין לא תוביל לשקט, אלא לתגובה מצד הפלסטינים. "לא נשתוק בתכנית לייהד את ירושלים, לגרש את הפלסטינים ולהרוס את בתיהם. התכנית האמריקאית נועדה לפגוע בהתנגדות בגדה המערבית ולחזק את התיאום הביטחוני עם הכיבוש. לאור הפשעים של ישראל, לא ניתן לדבר על הרגעת המצב בשטחים הכבושים", כך נמסר מפי גורמים בארגון שנכחו בפגישה.