מח"ט הבקעה והעמקים, אל"ם מאיר בידרמן, התייחס היום (רביעי) בשיחה עם כתבים לפעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים עקבת ג'אבר, במהלכה נתפסו שני מחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בו נהרג אילן גנלס.

כוחות הביטחון תפסו את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח אלן גנלס ז"ל

"הצלחנו לסגור מעגל על מבצעי הפיגוע תוך 48 שעות", הסביר בידרמן בפתח דבריו. "המחבלים נכנסו לתוך יריחו, הציתו את הרכב ביציאה המערבית וניסו להסתתר בתוך העיר. לאחר הפיגוע ביצענו כיתור מלא על כל היציאות והכניסות, כאשר התכלית הייתה למנוע מהחוליה לצאת מהעיר, והם אכן נשארו ביריחו". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זירת הפיגוע בצומת בית הערבה (צילום: שלמה מור)
זירת הפיגוע בצומת בית הערבה (צילום: שלמה מור)

"אתמול בערב נכנסה ידיעה של השב"כ", שחזר אל"מ בידרמן. "התחלנו הערכות, והיום בצהריים קיבלנו ידיעת זהב על מיקום המפגעים. תוך דקות, כוחות של דובדבן, לביאי הבקעה ומג"ב נכנסו לעיר וכיתרו את הבית של המחבלים. הכוחות ביצעו סיר לחץ, ומיד עם ניסיון הסגירה שני חשודים עלו על קטנוע וניסו לברוח. לאחר סיר הלחץ יצאו בסופו של דבר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע עם ידיהם מורמות ונכנעו". 

המח"ט ציין עוד כי "במקום נמצא האקדח שאיתו ככל הנראה בוצע הפיגוע. בנוסף, נעצרו ארבעה פלסטינים שהיו במבנה, ואנחנו יודעים שמבצע הירי בידינו, וכן אנשים נוספים שסייעו לו. היו גם נשים וילדים שיצאו מהמבנה בשלבים הראשונים, לאחר שכוחות צה"ל כרזו לאנשים שבבית לצאת. המחבל שחוסל היה במבנה ונמלט משם, ואז נורה על ידי הכוחות".

את דבריו חתם באומרו כי "לא ננוח עד שנמצא ונאתר את כל מי שמעורב בפיגוע או בסיוע למחבלים. אני מאמין שהאירועים האחרונים בגזרה זו הם אירועי יחדינייים והם אינם מבטאים את רחשי הציבור הפלסטיני ביריחו, וכולי תקווה שהיציבות שמאפיינת את הגזרה הזו תימשך. אני מאמין שהגזרה תישאר יציבה ביטחונית, אבל במקביל אנחנו מחזקים את ההגנה".