השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה היום (שישי) את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לזמן לשיחה את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, כדי לחדד בפניו את מדיניותו בעניין חסימות כבישים בהפגנות. זאת, לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בעיר ולאחר פגישה שנערכה בין השר למפכ"ל ומפקד מחוז ת"א.

"אי אפשר למנוע מהשר להגיע לחפ"ק": בכיר לשעבר במשטרה מגיב לביקורת
יום השיבוש נמשך: מאות הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים, אלפים מחו במרכז תל אביב

במכתבו של בן גביר לשבתאי הוא ציין לטובה את תפקודו של האחרון: "אבקש להודות לך על הטיפול האישי בניסיונות לאנרכיה השבוע. אין לי ספק שאלמלא היית בחפ"ק ולקחת פיקוד על מה שהתרחש בכביש איילון, היינו עדים לשיבוש חמור של הסדר הציבורי. אין חולק על חשיבותם של חופש הביטוי וחופש ההפגנה, אך חופש הביטוי אינו שיק פתוח לאנרכיה ופגיעה ושיבוש חיי אזרחי המדינה. מדיניותי היא, כי אין לאפשר חסימת צירי תחבורה מרכזיים, ואין לאפשר את שיבוש מרקם החיים בשל הפגנות ומחאות".

עוד ציין השר בן גביר בפנייתו, "כמובן, שלכל מפקד בשטח שיקול דעת כיצד לממש את המדיניות, אך יש לזכור שהשר הוא שקובע את המדיניות, ולא המפקד בשטח. השבוע הייתה פגישה איתך, עם ממ"ז ירושלים וסממ"ז מחוז תל אביב, ועל רקע המחאות האלימות בשבוע האחרון שצפויות להימשך בשבועות הקרובים, אבקש מאדוני לזמן את מפקד מחוז תל אביב, ולחדד בפניו את מדיניותי בעניין חסימות צירים".

פנייתו של בן גביר למפכ"ל הגיעה לאחר הביקורת הציבורית על משטרת מחוז תל אביב בעניין השימוש ברימוני הלם כלפי המפגינים ב"יום השיבוש הלאומי". במשטרה טענו כי נעשה בהם שימוש לאחר שהופעלה אלימות כלפי שוטרים, דבר שלא קרה עד אז. בעקבות העימותים נפצעו 11 מפגינים שנזקקו לטיפול בבית החולים, ונעצרו עשרות בני אדם.