לאחר המבצע של כוחות הביטחון בג'נין ובשכם, נמשכת המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון וברצועת עזה. בתוך כך, עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר (רביעי) כי נמשכים המאמצים המצרים להוריד את גובה הלהבות מצד ארגוני הטרור ברצועה, על מנת להימנע מעימות ישיר עם ישראל. עם זאת, על פי הדיווח, ארגון חמאס הודיע כי "אין אפשרות ליצור שקט כל עוד נמשכת מדיניות ההתעללות הפשיסטית", תוך שהוא מזהיר כי "עימות עם ישראל קרוב יותר מאי פעם, המחיר יהיה גבוה יותר ממה שנתניהו יכול לדמיין".

למרות חזרתה של משלחת חמאס מקהיר בשבוע שעבר, לאחר שיחות עם גורמים במצרים, המגעים בין הצדדים נמשכו. לטענת מקורות בארגון, התנועה חידשה את אזהרתה כלפי המתווכחים המצרים, כי "לא תעמוד בחיבוק ידיים אם האויב יחצה קווים אדומים, המצב ברצועה לא יהיה שקט, כל עוד ישראל ממשיכה בפשעיה בגדה המערבית ובירושלים". כמו כן, גורמים בארגון הטרור הודיעו כי "המשך הפעולות של ישראל, כמו ייהוד ירושלים והריסת בתים עלולות להביא לעימות צבאי חדש", תוך שהם שולחים גם אזהרה לכיוונו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומזהירים אותו מהמשך "ההתנכלות כלפי האסירים וחוק עונש המוות".

ירי רקטות מרצועת עזה במהלך מבצע ''עלות השחר'' (צילום: מג'די פתחי/TPS)
ירי רקטות מרצועת עזה במהלך מבצע ''עלות השחר'' (צילום: מג'די פתחי/TPS)

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני, בחמאס אישרו כי הם מוכנים "לנהל קרב נגד ישראל בתקופה הקרובה", ורמזו כי הזרוע הצבאית ושאר ארגוני הטרור בחדר המבצעים המשותף, "יעשו שימוש בכלים גדולים ויעילים יותר מאלה שהשתמשו בסיבוב האחרון בסייף אל-קודס (שומר החומות)". בנוסף, בארגון מתחו ביקורת על הדרישות החוזרות של המתווכים לשמור על השקט בעזה, בזמן שלטענתם, ישראל ממשיכה בפשעים נגד העם הפלסטיני, ומבקשת לכפות מציאות חדשה בגדה המערבית ובירושלים.

הדיווח מגיע לאחר שהלילה זוהה שיגור מרצועת עזה, אשר נפל ככל הנראה בתוך שטח הרצועה. אמש, כוחות של ימ"מ, המשטרה וצה"ל פעלו במחנה הפליטים ג'נין בעקבות מידע של השב"כ כדי לעצור את המחבל שרצח את הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע בחווארה, עבד אל-פתאח חרושה, פעיל חמאס בן 48 משכם, שחוסל במהלך הפעילות בה נהרגו שישה פלסטינים ולפחות 10 נפצעו. במקביל פעלו כוחות הביטחון במחנה הפליטים בשכם ועצרו את שני בניו של המחבל, חאלד ומחמד חרושה, אשר חשודים כמי שמעורבים יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים הועברו לחקירה בשב״כ. 

לאחר הפעילות, מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי הנחה על הגברת ערנות נוכחות ובולטות בירושלים, באזור קו התפר והיישובים המעורבים. עוד נמסר כי "משטרת ישראל מתוחה בימים אלה בשורה ארוכה של משימות בכדי לאפשר לציבור הרחב לחגוג את חופשת חג הפורים בבטחה בכל רחבי הארץ".