מטען הופעל בשעות הבוקר, לעבר כוחות צה"ל במרחב הביטחוני בגבול הרצועה, לא היו נפגעים לכוחותינו. טנקים של צה"ל הגיבו בירי לעבר עמדה צבאית של ארגון חמאס בדרום הרצועה. בעקבות האירוע, הופסקו עבודות חקלאיות המתקיימות סמוך לגבול.

מטען חבלה התפוצץ בגבול הרצועה, צה"ל הגיב בירי לעבר עמדה צבאית של חמאס

טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב", שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, ופירט לגבי המקרה. "להערכתי ומיטב זכרוני, כמה חודשים לפחות אפילו אולי יותר, שאני לא זוכר פיצוץ של מטען חבלה אל עבר כלי הנדסי, או דחפור, מאה מטרים לתוך השטח העזתי", ציין.

עוד הוסיף כי "המטרה של הצבא הייתה להוריד את השיחים, פתאום ה-D9 עולה על מטען והוא מתפוצץ, אין נפגעים בקרב הכוחות שלנו. בתגובה הטנקים יורים אל עבר עמדות החמאס, כשאתה מדבר עם גורמים צבאיים אומרים שהם לא בהכרח רואים קשר, ויכול להיות שהמטען אולי ישן, ונמצא שם הרבה זמן. היה לנו אתמול ג'נין ורקטה בלילה אז נראה לי שיש קשר. בלילה היה ירי של רקטה, בהתחלה חשבו שהיא לא חצתה את הגדר והיא כן". 

הוא ביקר את גישת הממשלה בנושא השיגורים מהרצועה: "לא הייתה תגובה. כל ההתייחסות הזו לשיגור, אם זה חדר לשטח הישראלי בסנטימטרים, אם זה הפעיל אזעקה, את זה צריך להוציא מהז'רגון. שיגור זה שיגור. חוזרת על עצמה משוואה בחודשיים האחרונים, שלא הייתה קיימת קודם. אירוע ביטחוני, מעל  ל-30 רקטות בחודשיים". 

סייעה בעריכת הכתבה: רעות מתתיהו ארגון 103fm.