פרסום ראשון: מסתמן כי המחבל שביצע את הפיגוע במגידו, עשה שימוש באופניים חשמליים בשטח ישראל. בנוסף לכך, היה ברשותו גם תיק עם סוללות. נבחנת האפשרות לסיוע שקיבל בשטח המדינה. 

הותר לפרסום: מחבל שחדר מלבנון הניח את המטען בצומת מגידו | כל הפרטים
בכיר לשעבר בצה"ל מסביר: מה נסראללה קיווה להשיג מהפיגוע במגידו

עוד נודע כי המחבל חדר לישראל סמוך מאוד למוצב צה"ל, תוך שהוא מנצל נקודת תורפה שנוצרה ב"שטח מת". לאחרונה, מוצבים בגבול עובו לאור התראות כלליות לפיגועים, אך למרות זאת, הצליח כאמור המחבל לחדור אל תוך שטח ישראל. 

כמו כן, משיחות עם גורמים שונים, עולה כי כי בחודשים שקדמו לפיגוע, פעילי חזבאללה ערכו פרובוקציות מכוונות על הגבול, בהן קשירת חפצים לאזור הגדר, מצגי שווא של מטעני חבלה ומטעני דמה.

כזכור, לפני כעשרה ימים הותר לפרסום כי הפיגוע שבוצע בצומת מגידו באמצעות מטען, בוצע ע"י מחבל שחדר אל ישראל משטח לבנון. האירוע החל בפיצוץ מטען החבלה בצומת, בו צעיר נפצע באורח קשה. מיד לאחר מכן, בצה"ל הבינו כי המטען היה חריג במאפיינים שלו - דומה למה שראינו בזירה הלבנונית, ולא לאיו"ש או הזירה הפלסטינית. הכוחות החלו בביצוע סיורים וסריקות באזור צפון הארץ, במטרה לאתר את המעורבים. 

סריקות חיילי צה"ל בצפון בעקבות חדירת מחבל מלבנון. צילום: דובר צה"ל

במהלך הסריקות, לוחמי הימ"מ עצרו רכב באזור שלומי, ובו נמצא המחבל, כאשר על גופו חגורת נפץ מוכנה להפעלה והוא ישוב בכיסא ליד הנהג. בנוסף, נמצא ברשות המחבל אקדח, רובה ומטען חבלה. הכוחות ירו וניטרלו אותו, שכן הוא היווה סכנת חיים מיידית.