ראש השב"כ רונן בר השתתף הערב בהרמת כוסית לרגל חג הפסח בהשתתפות אנשי השירות וראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך דבריו  חשף ראש השב"כ כי סוכלו יותר מ-200 פיגועים משמעותיים השנה וכי הצוות המיוחד 'טקילה' הוקפץ 14 פעמים. 

"הייתי מוכן למות, עשיתי מה שמצופה": האזרח שנטרל את המחבל מצריפין משחזר
הותר לפרסום: כוחות שב"כ ומשטרה סיכלו פיגוע ירי בהר הבית בירושלים

בר פתח ואמר: "אדוני ראש הממשלה, שמחים שבאת לפגוש את מטה השירות לרגל חג הפסח. כמו שנאמר: "כל אחד צריך לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים", ובכל דור, האחריות נופלת על מישהו אחר. עכשיו תורנו- של כל היושבים כאן ועוסקים ביחד במלאכה החשובה של הגנה על עם ישראל, ביטחונו וחירותו".

"אנחנו בתקופה מאתגרת. גם מבית וגם מחוץ. המקור איראני, שיעי, חמאסי, ג'יאהדי, חז"עי וסלפי והרבה תופעות מקומיות. לשם המחשת המספרים: עברו רק 3 חודשים וסוכלו השנה למעלה מ- 200 פיגועים משמעותיים, בהם כ-150 פיגועי ירי, 20 פיגועי מטען, דריסה, התאבדות, חטיפה ועוד. ולצד זאת, ספגנו 15 אבדות כואבות. זווית נוספת להבין את ההיקף, היא דרך צוות ה"טקילה" - המענה האחרון לפיגוע בדרך, שהוקפץ השנה כבר 14 פעמים".

פראמדיק מד"א על פיגוע הדקירה בצריפין. (צילום: דוברות מד"א)

"סגירת המעגל המהירה. אתמול עצרנו 2 מתוך חוליית המפגעים בפיגוע בו נפצעו שני חיילנו בחווארה. עשינו את זה ברמדאן, עשינו את זה באור יום, בלב הקסבה וברפידיה. לפני כחודש רדפנו אחרי הרוצח של הלל ויגל ז"ל מחווארה, משכם לג'נין. שוב באור יום. שוב בתוך מחנה הפליטים.

"וככה גם עם רוצחי עידו ברוך ז"ל, והיורים בטול כרם, ביריחו, מניח המטען בביתר עילית ועוד - ערך סגירת המעגל המהירה. ובמלחמה בטרור זה חשוב שלוש פעמים - להקל במשהו על המשפחות, למנוע את הפיגוע הבא, ולבלום רעיונות חדשים", סיכם.