בצל המתיחות מול הרפובליקה האסלאמית, מפקד הצבא האיראני, מוחמד באגרי, שלח מסר מאיים לישראל ואמר כי "ההתפתחויות העולמיות והאזוריות מצביעות על כך שישראל נמצאת על סף קריסה". באגרי המשיך ואמר כי הוא "משבח את הכוח הגובר של ארצו ותנועת ההתנגדות". דבריו מגיעים לאחר שבימים האחרונים דיווחו כלי תקשורת במדינה על מותם של שני יועצים בכירים במשמרות המהפכה, בתקיפות שיוחסו לישראל בסוריה

באגרי הוסיף, כי "השנה האחרונה הייתה סוערת עבורנו, במהלכה נקטנו בצעדים משמעותיים כדי להגביר את הכוח של הצבא, והכוח ההגנתי שלנו". עוד ציין, כי "מה שאנו עדים לו ברמה הגלובלית והאזורית, מעיד על כך שההתפחויות המתרחשות מחלישות את ישראל, כאשר כוחה של ארצנו מתגבר".

רוצים לדעת מניין האנגלית שלי: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>>

משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))
משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))

לדבריו, "אנליסטים אמריקאים ואפילו פולטיקאים במערב מכירים בעובדה זו, אפילו הנשיא של המשטר הציוני המזויף הודה פעם אחר פעם שישראל על סף קריסה. זה בדיוק מה שהמנהיג העליון שלנו אמר, כי ישראל לא תתקיים ב-25 השנים הבאות".

אמש, בכיר במשרד ההגנה האיראני, סייד חמזה סראדר קלנדרי, התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, והצהיר כי "אנו רואים את עצמנו מחויבים לסייע למדינות ידידותיות, כמו סוריה, בתחום ההגנה האווירית, ובהתמודדות עם מטרות אוויריות עוינות". כמו כן, התייחס למתיחות הביטחונית עם ישראל, על רקע התקיפות שיוחסו לישראל בסוריה. לדבריו, "נקודה שאין להתעלם ממנה, היא שסוריה היא מדינת חסרת הגנה, ואינה יכולה להגן על עצמה מפני תקיפות אוויריות של המשטר הציוני. נכון לעכשיו, יש כמות גדולה של תקיפות שנענות בתגובה של הממשלה בדמשק, אך אנו רואים בעצמנו מחויבים לסייע לה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קלנדרי התייחס גם לפיתוח הנשק מתוצרת איראן, ואמר כי "לא ניתן להתעלם מהנשק האיראני, שהוא הצגת הידע והטכנולוגיה שלנו בזירה הבינלאומית. מדינות זרות שהשתמשו בנשק האיראני, עדות לצמיחה המדהימה של הידע והטכנולוגיה שלנו". הבכיר האיראני המשיך להתייחס בייצוא הנשק למדינות זרות, ואף אמר כי "סייענו למדינות זרות מבחינת ציוד, נשק וטכנולוגיה, כולם עדים לכך בתערוכות הבינלאומיות".