לרגל החג, הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח היום עם נעמי רביע (רביעי) בבסיס צה"ל באוגדת איו"ש בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד, ל"קולה של אמא" ובהשתתפות לוחמים ולוחמות בודדים: "האירועים בהר הבית העלו את המתח גם בעזה וגם ביהודה ושומרון. צה"ל פגע בארגוני הטרור. אנחנו מקפידים להגיב תגובה משמעותית".

במהלך התכנית המיוחדת, התייחס הרמטכ"ל למתיחות עם ארה"ב ואמר: "ישראל יודעת לעבוד לבד מול כל אתגר ביטחוני אבל טוב לראות את ארה"ב לצידנו. אנחנו יודעים לפעול לבד, אנחנו מדינה ריבונית ששומרת לעצמה את הזכות לקבל החלטות ולפעול. טוב שארה"ב תהיה לצידנו, לא הכרחי". 

"האירועים בהר הבית העלו את המתח גם בעזה וגם ביהודה ושומרון. צה"ל פגע בארגוני הטרור. אנחנו מקפידים להגיב תגובה משמעותית", הסביר בנוגע להסלמה הלילה. "אנחנו מוכנים גם היום לפעולה באיראן, צה"ל יודע לפעול רחוק ואנחנו יודעים גם לעשות דברים קרובים. בשנים הקרובות צה"ל יחזק מאוד את היכולות שלו גם לאיראן, על אף המרחק, והתשובה הזו תהיה מוחצת", הוסיף.
 
ברקע משבר המילואים אמר: "אנחנו רוצים שהם יבואו ללא סייג וללא תנאי לכל משימה שהם ייקראו אליה. רוב הצבא שמתאמן למלחמה הוא צבא מילואים, ואנחנו צריכים אותם כשירים, מוכנים ונכונים. אנחנו רוצים את אנשי המילואים, הם נהדרים ובאים למלא חובה שהיא גם זכות". עוד ציין, כי מה שבאמת מדיר שינה מעיניו בימים האחרונים, הוא החיבור בין הביטחון למצב החברתי במדינה.

כמו כן, התייחס גם לסוגיית השוויון בנטל: "אני מקווה שבתהליך מדורג נראה בצה"ל יותר ויותר משרתים - זה לא יהיה שוויון מוחלט בנטל אבל זה צריך לעלות".