רינה די בת ה-15 ואחותה מאיה בת ה-20 מהיישוב אפרת הן הנרצחות בפיגוע הירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן, כך הותר הערב (שבת) לפרסום. השתיים יובאו מחר בשעה 17:00 למנוחות בבית העלמין הסמוך לכפר עציון. בפיגוע נפצעה באורח אנוש גם אימן, שפונתה באמצעות מסוק מד"א לבית החולים "הדסה עין כרם", וסובלת מחבלה רב מערכתית.

תושבי אפרת והגוש מוזמנים לעמוד סמוך למסלול ההלוויה עם דגלי ישראל לפרידה אחרונה מהנרצחות.

זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

תחילה, האירוע היה נראה כתאונת דרכים קטלנית - אך בהמשך הכוחות שהגיעו למקום הבחינו בסימני ירי על הרכב עצמו. על פי ההערכות, ראשיתו של הפיגוע כאשר רכב פלסטיני התנגש ככל הנראה במכוון ברכב הישראלי, וברגע שפגע בהן והן סטו מהכביש - הוא ירד מהרכב, ירה בהן ולאחר מכן נמלט, כאשר רכבו נותר במקום. במקום אותרו 22 תרמילים, אשר נורו ככל הנראה מנשק מסוג קלאץ'.

עודד רביבי ראש מועצת אפרת אמר לאחר הפיגוע: "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש.  אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו. המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה. עובדי המועצה ואני עומדים בקשר עם כלל הגורמים".

אריה סביר, חבר קרוב ושכן של משפחת די, סיפר לסוכנות TPS: "המשפחה עלתה מאנגליה. אנחנו בשוק נוראי. ראינו את האב והאם שנפצעה שמחים בחתונה של חברים משותפים רק לפני שבוע, ועשינו עם כל המשפחה את סעודת הפורים. ועכשיו האסון הכבד. זהו כאב נוראי שקשה לתאר".