בצל המתיחות הביטחונית עם איראן, משמרות המהפכה חשפו את ה-מיראז' 532, מל"ט מתאבד חדש מתוצרת טהרן, כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות "תסנים" האיראנית. המל"ט החדש הוא בעל ראש נפץ במשקל 50 ק"ג, ועל פי הדיווח בכלי התקשורת במדינה, מסוגל לפגוע במטרות "בדיוק רב".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כמו כן, באיראן דיווחו כי המל"ט קל להתקנה ולהרכבה, ולכן זמן הכנתו לפעילות מהיר ביותר, ומגביר את מהירות התגובה. בכיר ביחידת הפיתוח במשמרות המהפכה, סיפר כי "פיתוח תחום המל"טים מתפתח ומתקדם במהירות גבוה, בעתיד הקרוב יתווספו מל"טים נוספים לסד"כ, בהם מטוסים לאימון, תקיפה ומל"טים מתאבדים". כמו כן, המל"ט החדש מתוצרת הרפובליקה האסלאמית, בעל טווח טיסה של למעלה מ-400 ק"מ, ומסוגל לטוס עד לגובה של 12 אלף רגל, למשך 3 שעות רצופות.

בשבוע שעבר, חדר מסוריה לישראל כלי טיס בלתי מאויש, כשבצה"ל סברו כי הוא ככל הנראה איראני. מאוחר יותר, בצה"ל התירו לפרסום, כי הוא הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית, וכי חלקיו נמצאים בידי חיל האוויר. גורם ביטחוני סיפר כי ניתן היה להפיל את המל"ט עוד קודם לכן בשטח הסורי מאחר וזוהה בשלב מוקדם. עם זאת, עקב השליטה וההערכה שניתן יהיה להפיל אותו מבלי שיגרם נזק בשטח ישראל הוחלט לעשות זאת וללמוד ממנו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<