רב-ניצב יעקב שבתאי, מפכ"ל המשטרה, התראיין הערב (ראשון) לחדשות 13 וסיפר על פריצת השוטרים למסגד בהר הבית שהובילה להסלמה ביטחונית, על פעולות המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, בפיגועים ובשגרה בזמן מתיחות ביטחונית. בנוסף, התייחס המפכ"ל לשיחה בינו לבין השר לביטחון לאומי שהודלפה, בה נשמע שבתאי אומר "ערבים רוצחים אחד את השני. זה הטבע שלהם".

"עשינו במשטרה היערכות רצינית, גם בפן המבצעי וגם ההידברותי", סיפר המפכ"ל על היום השקט שעבר בהר הבית. "כל לילה יש הערכת מצב. להערכתי, כושר ההרתעה מהפריצה הקודמת נתן את אותותיו לקבוצה בפנים. ותיקים במשטרה לא זוכרים רמדאן כל כך שקט בשבועיים הראשונים של החודש. לצערי, גורמים חיצוניים מחוץ לישראל ובקו הירוק עשו כל שביכולתם על מנת להתסיס ולהבעיר את השטח, ולצערי הם הצליחו. רוב האוכלוסייה הגיעו להתפלל, אך קומץ של צעירים הדליק את השטח ואנחנו פעלנו בהתאם".

"אי אפשר להשוות את אתמול ללילה של הפריצה", הוא הוסיף. "היו מעל 400 איש עם מטענים, זיקוקים, חסמו את הדלתות עם ארונות ברזל, קולנועיות, הכוח הותקף וזה דבר שאילץ אותו להשתמש בכוח ברמה גבוה יותר, האם אני מאושר מהתמונות שיצאו שם? לא. אנחנו מתחקרים את האירוע, נלמד אותו. מי שחילל את המקום זה לא השוטרים שנכנסו לשם".

על השיחה בינו לבין השר לביטחון לאומי בן גביר שהודלפה ופורסמה לראשונה בחדשות 12, אמר שבתאי: "מה שקורה ביני לבינו נשאר ביני לבינו. אני לא אתנצל על משהו שאני לא אמרתי בתקשורת, את עמדותיי על המגזר הערבי הוכחתי במשך שנים, ולבוא ולהציג אותי כמו אחד עם עמדות קיצוניות, נחשב קצת מוגזם".

לבסוף, התייחס המפכ"ל לנושא הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד: "אף אחד לא הדיח אותו", טען. "סבב ניצבים היה מתוכנן מהרגע שהסמפכ"ל הודיע על פרישתו, והסבב הזה היה מתואם עם השר. הנושא של העיתוי פחות התאים. ניצב אשד הוא עתיד זכויות, מקצועי, אבל יש סבב במשטרת ישראל וזה הסבב ניצבים שהיה מתוכנן".