בצל ההסלמה הביטחונית, משרד החוץ הפלסטיני הזהיר מפני "תוקפנות ישראלית" בזמן הקרוב ברצועת עזה, וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול על מנת למנוע סבב לחימה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר תקף צה"ל מטרות חמאס בצפון ובמרכז הרצועה, לאחר מטח הטילים שנורה מלבנון לעבר יישובי הצפון.

בהודעה הרשמית נמסר, כי "אנו מזהירים מפני השלכותיה של התוקפנות הצבאית הישראלית נגד העם הפלסטיני ברצועת עזה. זאת, כחלק מהמאמצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את הסחף הפוליטי נגדו". עוד נמסר בהודעה הרשמית מטעם משרד החוץ ברמאללה, כי "נתניהו סבור שהתוקפנות הצבאית ברצועת עזה תסייע לו מבחינה מדינית, משום שהאופוזיציה תעמוד לצדו באותו עימות צבאי, שיחליש, או אף יפסיק את הסחף הפוליטי נגדו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

כמו כן, משרד החוץ הפלסטיני הטיל אחריות על הקילה הבינלאומית, "על מה שנתניהו עלול לעשות לאחר החגים הקרובים בישראל". לדברי המשרד, "על הקהילה הבינלאומית למנוע ביצוע פשעים אלו נגד העם הפלסטיני החף מפשע, במיוחד ברצועת עזה, לרבות החזרת החיסולים הממוקדים נגד המנהיגים הפלסטינים".

אמש, נביל אבו רודיינה, דוברו של ראש הרשות הפלסטינית, גינה את ישראל, והדגיש כי "הפרובוקציות הישראליות המתמשכות נגד מסגד אל-אקצא אינן מתקבלות על הדעת, ויהפכו את חצרותיו של המסגד לשדה קרב שיוביל להידרדרות חמורה של המצב". לדבריו, "ההתקפות היומיומיות נגד המקומות הקדושים והמתפללים, במהלך חודש הרמדאן, הן בלתי מקובלות ופועלות על מנת להצית את האזור כולו ולגרור אותו לתאום".

מוקדם יותר אתמול, חסן נסראללה, נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, וסגנו סאלח אל-עארורי. על פי הדיווח בכלי התקשורת בלבנון, הצדדים "סקרו" את ההתפתחויות באזור, ובאירועים בהר הבית". כמו כן, נמסר כי "הצדדים דנו בהסלמת ההתנגדות בגדה המערבית וברצועת עזה, ובמוכנות של ציר ההתנגדות ושיתוף הפעולה בהתמודדות עם כל ההתפתחויות באזור".

נסראללה ואיסמאעיל הנייה בפגישה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
נסראללה ואיסמאעיל הנייה בפגישה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

כאמור, ההודעה הרשמית של משרד החוץ הפלסטינית מתפרסמת כמה ימים בלבד לאחר מטח הטילים שנורה מלבנון לשטח ישראל. במהלך המטח, זוהו 34 שיגורים, כאשר 25 מהם יורטו על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית, ושישה נוספים אותרו בשטח ישראל. מיד לאחר האירוע, דובר צה"ל שלח אצבע מאשימה לכיוונו של ארגון חמאס, ומסר כי "הירי מלבנון חמור מאוד והוא מעיד שיש כאן אירוע רב זירתי, אבל אירוע רב זירתי חד ארגוני. למדינת לבנון יש אחריות כאשר נורית ממנה אש, אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית. האירוע בלבנון הוא פלסטיני-חמאסי". 

"חמאס בעזה מבחינתנו הוא הריבון. היה ירי של סוררים בעת ליל הסדר, האירוע המשמעותי - ירי טילי קרקע-אוויר. שבעת השיגורים האלה מיצרים התרעות ואזעקות וזה אירוע שחמאס מעורבים בו וירו אותו. במערכת הביטחון מצביעים על חמאס כאחראי המרכזי", הוסיף.