עדכונים חיים

בוקר מתוח בעוטף עזה; צה"ל תקף מפקדות של בכירים בג'יהאד האסלאמי

הפצועים נפגעו מרסיסים בסמוך לאחד מישובי העוטף, רקטה נפלה בסמוך ליישוב במועצה אזורית אשכול. צה"ל תקף משגרי רקטות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי

מערכת כיפת ברזל בעת יירוט מערכת כיפת ברזל בעת יירוט (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
כתבי מעריב
כתבי מעריב

מבצע "מגן וחץ", היום החמישי: ירי רקטות התחדש היום (שבת) אל עבר ישובי העוטף והדרום. בתגובה, תקף צה"ל שתי מפקדות מבצעיות של בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשות להכוונת ירי ותכנון פעולות טרור כנגד ישראל. כמו כן, במהלך התקיפה פוצצו כוחות צה"ל שבעה משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים.

הירי והתגובה מגיעים לאחר דיווחים על התקדמות להפסקת אש בתיווך מצרי. לפי הדיווחים, המתווך המצרי הציג הצעה חדשה לרגיעה בעזה, הכוללת הפסקת אש זמנית החל מהיום בחצות. עוד דווח כי ההצעה כוללת הפוגה הומניטארית לפתיחת מעברי בית חנון וכרם אבו סאלם והכנסת ציוד רפואי לרצועה. 

אזעקות בגן יבנה, אשדוד ואזור השפלה

מעריב אונליין

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

מעריב אונליין

שלושה פצועים קשה ובינוני בעוטף עזה

שני גברים בשנות ה-40 נפצע באורח קשה מפגיעת רסיסים בעוטף עזה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה. מהזירה פונה פצוע נוסף באורח בינוני. חבלני המשטרה והשוטרים פועלים לבידוד הזירה על מנת לסרוק אחר שרידי נפץ, ולהבטיח את שלומם של כוחות החירום וההצלה והתושבים המתגוררים בבתים הסמוכים.

חובש רפואת חירום במד"א אפרים לוזון סיפר: "שמענו את האזעקות במועצה ומיד נכנסנו למרחב מוגן. כעבור מספר רגעים קיבלנו דיווח מהמוקד על מספר נפגעים מנפילה ומיד בסוף המטח יצאנו למקום עם האמבולנס כשאנחנו ממוגנים. 2 הפצועים שכבו בתוך מכולות בשטח פתוח כשהם בהכרה וסובלים מפגיעות רסיסים בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ויחד עם כוח רפואה צבאי פינינו אותם לבי"ח סורוקה כשמצבם קשה".

טל לב רם ארנולד נטייב
סיכול פיגועי נ"ט בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל: "זהינו צמצום של 50 אחוז בירי מרגמות"

ביום הראשון למבצע "מגן וחץ" סוכל ניסיון פיגוע נ"ט בגבול רצועת עזה, כך חשף היום (שבת) מפקד מרכז האש של אוגדת עזה, סא"ל ע'. "ביום הראשון של המבצע זיהינו בזמן אמת רכב עם שני פעילים בדרך לירות קורנט, עקבנו אחריהם ואחרי שיצאו מהרכב פגענו בהם באמצעות כלי טיס. בהמשך היו תקיפות נוספות".

סיכול פיגועי נ"ט בעזה
טל לב רם, שליח מעריב לבחריין

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

מעריב אונליין
תקיפת משגרי רקטות מוטמנים בעזה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף משגרי רקטות מוטמנים בעזה

בשעה האחרונה כלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות מוטמנים של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. 

טל לב רם

עיריית שדרות: "אין דיווח על נפילות בעיר"

ארנולד נטייב

רקטה נפלה בסמוך ליישוב במועצה אזורית אשכול, אין נפגעים בגוף

ארנולד נטייב

אזעקות בעוטף עזה, שדרות ונתיבות

מעריב אונליין
יירוט של כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)

מד"א: "לא התקבלו קריאות על נפגעים בגוף"

ארנולד נטייב טל לב רם

אזעקות באשדוד, נתיבות, עוטף עזה וגן יבננה

מעריב אונליין
תקיפת צה"ל ברצועת עזה צילום: REUTERS/Suhaib Salem

צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של פעילי היחידה הרקטית של הג'יהאד האסלאמי

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שתי מפקדות מבצעיות של הגא"פ בצפון רצועת עזה. המפקדות שימשו פעילים ביחידה הרקטית של ארגון הטרור ובאחת מהן נוהלה לחימה במבצעים קודמים.

טל לב רם

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

מעריב אונליין

הג'יהאד מאיים: "נחדש את שיגורי הרקטות לערי ישראל"

הג'יהאד האיסלאמי איים בהצהרה לתקשורת: "אל מול המשך החיסולים של ישראל ותקיפות בנייני המגורים, נחדש את שיגורי הרקטות ונמשיך את העימות. ההתנגדות הכינה את עצמה לחודשים של לחימה, יש לנו תמיכה מהעם".
 

שחר ברדיצ'בסקי
חסימות בעוטף צילום: פלאש 90

שינויים בהסדרי התנועה בכבישי עוטף עזה

לאור הערכת המצב, הוחלט על סגירת צירים ואתרים, ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת בעוטף עזה. האזורים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232.

בנוסף, ייסגרו גם הצירים הבאים: כביש מספר 4 - מצומת זיקים עד נתיב העשרה, כביש מספר 34 - מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם, כביש מספר 232 - במקטעים ממפלסים לסעד ומניר יצחק עד לכרם שלום.

טל לב רם ארנולד נטייב

צה"ל תקף מבנה בצפון רצועת עזה

סוכנויות הידיעות

עיריית אשקלון: 96 רקטות נורו לעבר העיר

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב נוספת בחמ״ל עיריית אשקלון. בפתח הישיבה בוצעה סקירה ביטחונית לגבי האזעקה שנשמעה לפנות בוקר בעיר, במהלכה נורו שש רקטות לעבר העיר במטח אחד, ללא נפילות בשטחה. 

בעיריית אשקלון מבקשים לחדד את הנחיות פיקוד העורף בקרב התושבים במיוחד על רקע ההפוגות בין האזעקות - יש להמשיך להישמע להנחיות ולא להיכנס לשאננות. המערכה עדיין בעיצומה והאיום הרקטי קיים בכל רגע נתון. נזכיר כי על פי הנחיות פיקוד העורף חופי הרחצה סגורים וחל איסור להגיע אליהם. אמש, מיד לאחר הערכת המצב, נערכה קבלת שבת בחמ״ל העירוני לאחר שהעירייה נערכה על מנת לספק לצוותים, למתנדבים ולנציגי כוחות הביטחון, השוהים בחמ״ל, ארוחות וציוד שיסייעו להם להעביר את השבת בצורה נאותה, גם בשעת חירום. 

ארנולד נטייב אלון חכמון
תקיפת משגרי רקטות בעזה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף משגרי רקטות, מתחם ירי נ"ט ועמדה צבאית של הגי'יאהד האיסלאמי

מטוסי קרב וכלי טיס תקפו בשעות האחרונות שישה משגרי רקטות ומרגמות של הגי'יאהד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה. ביניהם, גם משגרים מהם זוהה ירי לעבר שטח מדינת ישראל בימים האחרונים. 

שניים ממשגרי הרקטות שהותקפו בשכונת זייתון שבצפון רצועת עזה, ממקומים בסמוך לבית הספר אלאמאם אלשאפע. צה"ל תקף לפנות בוקר כדי לנטרל את איום המשגרים וללא הימצאות של אזרחים בלתי מעורבים בסביבה. מהמשגרים שנוטרלו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל גם במהלך מבצע "שומר החומות" ומבצע "עלות השחר". בנוסף, לפני זמן קצר, שובש מתחם ירי נ"ט של ארגון הטרור גא"פ והותקפה עמדה צבאית של הארגון.

ארנולד נטייב

אזעקת צבע אדום הופעלה בנירים

מעריב אונליין
חסימות בעוטף צילום: פלאש 90

מחשש לירי נ"ט: הכביש המוביל לנחל עוז נחסם לתנועה

ארנולד נטייב
רון דרמר צילום: אמיל סלמן/הארץ

ארצות הברית מאותת לישראל: "יש דחיפות בהשגת הסכם הפסקת אש"

סגנית מזכיר המדינה האמריקאי, וונדי שרמן, שוחחה הלילה (שבת) עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והדגישה בפניו את "הדחיפות בהשגת הסכם הפסקת אש על מנת למנוע אובדן נוסף של חיי אזרחים וכדי להשיב את השקט", כך נמסר בהודעת מחלקת המדינה האמריקאית. 

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

אזעקת צבע אדום בניר עוז

מעריב אונליין

עיריית שדרות: "אין דיווח על נפילות בעיר"

ארנולד נטייב

אזעקות בשדרות ועוטף עזה

ארנולד נטייב
תמונת מצב מבצע "מגן וחץ" צילום: דובר צה"ל

נכון לשעה 08:00: 865 שיגורים חצו לשטח הארץ, 340 יירוטים

טל לב רם

אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ נירים ועין השלושה

מעריב אונליין
תקיפת מפקדה ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

במהלך הלילה: צה"ל תקף מפקדות מבצעיות, משגרי רקטות מוטמנים ועמדת שיגור מרגמות של הג’יהאד האסלאמי

כלי טיס של צה״ל תקף הלילה (שבת) מפקדה מבצעית של בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשת לתכנון ופיקוד על פעולות טרור כנגד ישראל.

המפקדה שימשה את מחמד אבו אלעטא, בכיר ביחידה הרקטית של גא״פ. מדובר באותה היחידה עליה פיקד אחיו, בהא אבו עלעטא, אשר סוכל במהלך מבצע ״חגורה שחורה״. אבו אלעטא נוהג בעתות חירום לנטוש את מפקדתו ולהתמקם בבית חולים שיפא כמקום מסתור בין אוכלוסייה אזרחית, תוך שהוא ממשיך לפעול ולנסות להכווין טרור נגד מדינת ישראל.

טל לב רם

מד"א: אין נפגעים בגוף בירי הרקטות האחרון

מעריב אונליין

אזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה ובאשקלון

מעריב אונליין
חיסול בכיר הג'יהאד ברצועת עזה, מבצע "מגן וחץ" צילום: רויטרס