עדכונים חיים

הרמטכ״ל: "אחרי שנלחמנו בעזה - נדע לעשות את זה בלבנון אם נצטרך"

חיל הים האמריקאי הפיל למעלה מ-20 טילים ומזל"טים חות'ים בים האדום | צה"ל חיסל בכיר במערך האווירי של חיזבאללה | לפיד נועד עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן על המאמצים להשבת החטופים | עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל הלוי הרמטכ"ל הלוי (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל הלוי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל: "אחרי שנלחמנו בעזה - נדע לעשות את זה בלבנון אם נצטרך"

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב היום במרכז רצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא ומפקדים נוספים. לדבריו המלאים

מעריב אונליין
הצי הבריטי מיירט את התקפת הטילים של החותים צילום: הצי הבריטי

תמיכה איראנית, ייצור מקומי ויכולות מפתיעות: ארסנל הטילים שמאפשר לחות'ים לפגוע בשיט העולמי

המתח בים האדום הולך ומחריף – ובארצות הברית מפנים אצבע מאשימה באופן ישיר לעבר איראן, במה שנראה כהכנות אפשריות למבצע של הקואליציה לאבטחת חופש השיט שם. לידיעה המלאה

מעריב אונליין
אוהד הילד ששב מעזה. על הבמה למען החטופים צילום: אבשלום ששוני

בכירי חמאס ישרדו? הקבינט יתכנס לדון בהצעה קטארית לשחרור חטופים

קבינט המלחמה יתכנס לדיון בעסקה שתאפשר הגליה של בכירי חמאס מחוץ לרצועת עזה, כך על פי דיווח של רביב דרוקר. מטה משפחות החטופים: "לקבינט אסור להתעסק בשום דבר אחר". לדיווח המלא

מעריב אונליין
בית הנופש של מרואן עיסא צילום: דובר צה"ל

"המנהיגים בגן עדן, העזתים בגיהנום": נחשף בית הנופש של בכיר חמאס

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, חשף כי צה"ל פשט על בית הנופש של מרואן עיסא - סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, סגנו של מוחמד דף: "מנהיגי חמאס חיים בגן עדן בעוד האזרחים חיים בגיהנום". לידיעה המלאה

מעריב אונליין
ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון צילום: פלאש 90

ישראל מכתיבה את הקצב: מעכשיו נצטרך לחמם את הטמפרטורות בצפון | פרשנות

המתיחות בצפון בעיצומה: ישראל ממשיכה במדיניות הסיכולים הממוקדים בלבנון, כאשר אתמול היה זה בכיר במערך הכטב"מים שחוסל בהלוויית מפקד כח רדואן וויסאם טוויל. ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטינים במרכז דיין אונ' ת"א, הסביר הבוקר (שני) בשיחה עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM, כי "לבנון ספגה בשבועות האחרונים את הפגיעות הכי קשות מתחילת המלחמה והשאלה היא מה נסראללה יעשה עכשיו".

לכתבה המלאה

רדיו צפון 104.5FM
בכיר חיזבאללה שחוסל, תקיפות בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

"יא חביבי, לא תחזור": התקיפה הלבנון שכאבה במיוחד לכתב חיזבאללה

בזמן שצה"ל ממשיך בלחימה ברצועת עזה, הצפון ממשיך להוות זירת לחימה נוספת. היום (רביעי) חיל האוויר תקוף מטרות של ארגון חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מפקדות של ארגון הטרור השיעי במרחב הכפר שובא. זאת, לאחר שאמש שיגר חיזבאללה מספר כלי טיס בלתי מאוישים, ואף טען כי פגע בבסיס מפקדת פיקוד צפון.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
כוחות צה"ל ברצועת עזה - מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בארה"ב מודאגים: "הסכנה שישראל תפתח במתקפה על חיזבאללה לא נעלמה"

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקר אתמול (שלישי) בישראל בפעם החמישית מאז פרוץ המלחמה, בצל החשש בוושינגטון מפני התקלחות רב זירתית במזרח התיכון. עיתון הוושינגטון פוסט דיווח כי גורמים בבית הלבן ובמחלקת המדינה ממשיכים לשאת את עיניהם להסלמה בגבול הצפוני של ישראל.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
הפצצה של צה"ל בעיר רפיח צילום: רשתות ערביות

עזה לא תיראה אותו דבר: צה"ל בונה ציר לוגסטי שנועל את חמאס

בצפון הרצועה, צה"ל עבר שלב במלחמה, אבל בח'אן יונס הפעילות נמשכת בכל הכוח מתחת לקרקע – והמבחן האמיתי של מקבלי ההחלטות יגיע כבר בקרוב, בשאלת הטיפול ברפיח ובציר פילדלפי.

לכתבה המלאה

טל לב רם
כלי הנשק שנמצאו בח'אן יונס צילום: דובר צה"ל

נשק מתחת למיטת ילדים ופיר ליד גן משחקים: בירת הטרור בח'אן יונס ממשיכה להיחשף

הלחימה ברצועה: בפשיטות שבוצעו לאחרונה על בתי מחבלים בח'אן יונס, איתרו לוחמי חטיבה 55 עמדת שיגור מל״טים, נשק ארוך טעון עם כדור בקנה מתחת למיטת ילדים לצד רימוני יד, מחסניות, מדי חמאס ואמצעים רבים בעלי ערך מודיעני, תמונות של ילדים אוחזים בנשקים. כמו כן, איתרו הלוחמים פיר בקרבת בית ספר, עמדת שיגור סמוך לגן ילדים ומתחם לחימה סמוך למסגד.

לכתבה המלאה

טל לב רם
תרגילים של צבא איראן וצה"ל צילום: דובר צה"ל,IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS

מדד העוצמה 2024: ישראל ואיראן בין 20 המדינות החזקות בעולם - מי דורגה גבוה יותר?

מדינת ישראל מדורגת במקום ה-17 בעולם במדד העוצמה הצבאית, ומפגרת בשלושה מקומות אחרי איראן, שמתייצבת במקום ה-14, כך עולה מדירוג Global Fire Power (GFP) לשנת 2024.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
בנימין נתניהו וחברי סיעת הליכוד בכנסת צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90

בליכוד עונים לבלינקן ומבהירים: "נעודד הגירה מרצון של עזתים"

חבר הכנסת דני דנון התראיין הבוקר (רביעי) לגדי נס ברדיו צפון 104.5, והעביר ביקורת על אופן ניהול המלחמה מצד ישראל. "אני חושב שהמהלכים שנעשים עכשיו זה שינוי כיוון מטריד מאוד, אנחנו צריכים לחזור לשיטת ההפעלה הראשונה, בנחמדות ובנקודתיות לא מכריעים אויב, אנחנו עושים טעות וצריך לתקן, יש לצה"ל את האפשרות להביא תוצאות, אבל שיטת ההפעלה הנוכחית מרחיקה אותנו מהמטרה - אני צועק מדם ליבי, אסור לנו לעשות חצי עבודה", אמר. 

לכתבה המלאה

רדיו צפון 104.5FM
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן צילום: חיים צח / לע״מ

בצל הלחץ הבילאומי הגובר: המשחק הכפול של ישראל במלחמה

לאחרונה, גורמים ישראלים הצהירו בפני כלי תקשורת בעולם כי הקרבות ברצועה עברו לשלב אינטיסיבי פחות. עם זאת, המסר שמועבר לציבור בארץ מדבר על כך שישראל עדיין לא עברה לשלב הבא במלחמה, כשגם שר הביטחון יואב גלנט אמר זאת. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
ניסים ואטורי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניסים ואטורי מסרב לחזור בו: "להיכנס לרצועה ולחסל את כל העזתים"

חבר הכנסת ניסים ואטורי, התראיין הבוקר (רביעי) ברדיו קול ברמה, והתייחס לסערה שעורר בתחילת המלחמה, לאחר שאמר כי "צריך לשרוף את עזה עכשיו". חבר הליכוד סירב לחזור בו מהדברים: "הם באו ושרפו אותנו, את הילדים שלנו בעוטף עזה, תשימו את זה על המשקל, על המאזניים. לא שאני משווה אותנו אליהם, אבל כשהעם רוצה לקום ולהגן על ילדיו ממעשים כאלה נוראיים של שואה, אתה חייב עם כל האמוציות לבוא ולהיכנס בכל הכוח, וזה מה שעשינו".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
גבול מצרים ורצועת עזה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

מרדף בינלאומי? בחסות הברחת נשק: חשש שחטופים עברו למדינות מוסלמיות | דיווח

העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר (רביעי) מפי גורמים המעורים בפרטים, כי ישראל הודיעה לקהיר שיש חשד שחמאס ממשיך בהברחת הנשק משטח מצרים לרצועת עזה, וכי היא לא סומכת על אף גורם, ונאלצת לפעול כדי לוודא שאין מנהרות תחת ציר פילדלפי.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
ג'ו ביידן צילום: רויטרס

"גם בארה"ב מבינים שהיום שאחרי יכול לקחת שנים"

אמש במהלך ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בישראל, התייחס להתנהלות המלחמה מול חמאס וטען כי לדבריו: "יותר מדי פלסטינים נהרגו. הרבה יותר מדי אנשים סבלו בשבועות האחרונים". בהמשך אף הבהיר שלצה"ל יש זמן מוגבל. דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר ישראל בוושינגטון, הגיב הבוקר (רביעי) על דבריו בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM.

לכתבה המלאה

103FM
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

נמשכת פעילות צה"ל במרחב אל מע'אזי וחאן יונס: מעל 150 מטרות הותקפו

נמשכת פעילות צה"ל במרחב אל מע'אזי וחאן יונס; מעל 150 מטרות הותקפו, בפשיטות הכוחות הלוחמים חוסלו מחבלים ואותרו אמצעי לחימה. הכוחות המתמרנים ממשיכים לפעול בשטח רצועת עזה בסיוע ותיאום עם חיל האוויר ולוחמי זרוע הים. במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 150 מטרות טרור בשטח הרצועה.
 

טל לב רם
פיצוץ חומרי הנפץ באסון הרצועה צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א'

אור הלר על האסון ברצועה: "לא הייתה רשלנות, שרשרת אירועים נוראית"

כתב חדשות 13 אור הלר, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, והתייחס לאסון המשאית הקשה ברצועה. "לא נכון לקרוא לזה אסון המשאית, כי כאשר אירע הפיצוץ הנורא חומרי הנפץ כבר נפרקו מהמשאית", ציין. 

לכתבה המלאה

103FM
נשיא איראן ראיסי צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

מאיימים על ישראל וארה"ב: המיליציות הפרו-איראניות בדרך לתקיפה משמעותית?

קבוצת מיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה טענה כי ירתה טיל שיוט ארוך טווח על "מטרה בחיפה" בימים האחרונים. שוחחנו בנושא עם ד"ר רונן זיידל, חוקר עיראק במרכז דיין באוניברסיטת תל אביב. 

לכתבה המלאה 

מתן וסרמן
יחיא סינוואר צילום: רויטרס

תכנון הטבח: סינוואר קיבל את המידע הדרמטי ואז נפל הפור

תוכנית חמאס להסתער על יישובי העוטף נודעה ל-70 מחבלי נוחבה בלבד, שהוכשרו במשך שנים מבלי לדעת למה הם מתאמנים. כך דיווח אתמול (שלישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
מכוניות שרופות באזור המסיבה ברעים צילום: חיים גולדברג

בזמן שהמערב מממן: זה מה שעשו עובדי אונר"א בשבת השחורה

אנטישמיות בחסות האו"ם: בזמן שהמלחמה ברצועת עזה נמשכת ולוחמי צה"ל ממשיכים להעמיק את התמרון הקרקעי בדרומה, ארגון UN Watch פרסם הבוקר (רביעי) דו"ח חדש החושף כיצד מורים של אונר"א, הגוף העוסק במתן שירותים לפלסטינים, שיבחו את הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. הארגון העצמאי העלה תחקיר מעמיק שבו חשף כיצד המורים בארגון, הממומן על ידי מדינות המערב, מעודד אנטישמיות.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
חיזבאללה צילום: רויטרס

גם הבכירים ביותר על הכוונת: הקו האדום שמציב צה"ל לחיזבאללה בחיסולים הממוקדים

החיסולים הממוקדים בהם נוקט צה"ל בימים האחרונים בלבנון ובסוריה, כאשר הבולט שבהם הוא של המפקד הבכיר בחזבאללה ויסאם טל-טויל, הם העברת מסר ברורה מצה"ל לארגון שהמשך ההסלמה בעוצמת האש בצפון עלולה לפגוע בשדרת מקבלי ההחלטות בארגון.

לכתבה המלאה

ד"ר עידו זלקוביץ

הותר לפרסום: רס״ל (במיל׳) אלקנה נוילנדר נפל בקרב ברצועת עזה

הותר לפרסום: רס״ל (במיל׳) אלקנה נוילנדר, מאפרת, חובש קרבי במפקדת עוצבת ׳הבזק׳ (99), נפל בקרב במרכז רצועת עזה, בן 24 בנופלו.

לכתבה המלאה

טל לב רם
חדירת מחבלי חמאס לקיבוץ רעים צילום: צילום מסך

תוכנית חמאס למתקפת 7 באוקטובר נודעה ל-70 מחבלי נוח'בה בלבד | דיווח

ע"פ העיתון "א-שרק אל-אווסט", המחבלים הוכשרו במשך שנים מבלי לדעת למה הם מתאמנים, זאת כאשר ההחלטה על מועד וביצוע המתקפה התקבל ע"י חמישה מבכירי חמאס, ביניהם יחיא סינוואר ומוחמד דף.

סוכנויות הידיעות

הותר לפרסום: רס״ל (במיל׳) אלקנה נוילנדר נפל בקרב ברצועת עזה

חיל הים האמריקאי הפיל למעלה מ-20 טילים ומזל"טים חות'ים בים האדום | צה"ל חיסל בכיר במערך האווירי של חיזבאללה | לפיד נועד עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן על המאמצים להשבת החטופים | עדכונים שוטפים

מעריב אונליין
תושבים עזתים בציר פילדלפי צילום: רשתות ערביות