עדכונים חיים

בתוך כשעתיים: כ-125 שיגורים לעבר הגליל העליון והגולן

כמה שריפות פרצו כתוצאה מהמטח לשניר וקיבוץ דן, שריפה פרצה גם בשמורת הטבע החולה. צה"ל עדכן כי המשגר שביצע את הירי לעבר מג'דל כרום הושמד

רסיסים בנהריה רסיסים בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
רסיסים בנהריה צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

אזעקות בגליל המערבי; שברי מיירטים נפלו בנהריה

מספר שברי מיירטים נפלו ברחבי נהריה. עד כה לא דווח על נפגעים בגוף. 

שקד שדה
יציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן צילום: דובר צהל

תיעוד היסטורי: יציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן | צפו

יציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן (צילום: דובר צה"ל)
אבי אשכנזי

כ-125 שיגורים לעבר הגליל העליון והגולן; כ-130 משגרים הושמדו בשבוע

צה"ל עדכן כי במטח האחרון לעבר יישובי הגליל העליון ורמת הגולן זוהו כ-75 שיגורים משטח לבנון, זוהו נפילות. קודם לכן, נורו עוד כ-50 שיגורים. כתוצאה מהמטח כמה שריפות פרצו כתוצאה מהמטח לשניר וקיבוץ דן, שריפה פרצה גם בשמורת הטבע החולה.

בתוך כך, במהלך השבוע האחרון כלי טיס של חיל האוויר תקפו בשיתוף פיקוד הצפון כ-130 משגרים המוכנים לשיגור. חלקם, שימשו בעבר את מחבלי חיזבאללה לביצוע ירי לעבר שטח מדינת ישראל. אתמול, מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת פיקוד הצפון סגרו מעגל ותקפו את המשגר שביצע את הירי לעבר מג'דל כרום.

אבי אשכנזי
שורת פיצוצים בלבנון שהובילה להתרעות על רעידת אדמה צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

תיעוד שורת הפיצוצים שהרעידה האדמה בצפון; חיזבאללה: "תקפנו את בסיס תל נוף"

חיזבאללה פרסם היום (שבת) הצהרה לפיה "שוגרה מתקפת כטב"מים על בסיס חיל האוויר בתל נוף". חשוב לציין כי מאז הבוקר הופעלו פעמיים התרעות על חדירת כלי טיס עוין לשמי ישראל - ולפי דובר צה"ל, בוצעו יירוטים מוצלחים במרחב מטולה ובגליל המערבי. בצהריים, שעות לאחר טענת חיזבאללה, יורטו שני כטב"מים נוספים בהצלחה. סך הכל, מאז הבוקר יורטו ארבע מטרות אוויריות עוינות.

בתוך כך, אזעקות נשמעו בשעות הצהריים בנהריה וביישובים רבים בגליל המערבי. דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון -  חלקם יורטו, זוהו נפילות בשטח פתוח.

אבי אשכנזי